remdrukschakelaar kaduuk
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
heb bij een onderdelenboer het volgende gevonden:
http://start.ikwilonderdelen.nl/images/thumb.aspx?p=PMPXRWRIRQRPQJRKTRSLRNRTRPRWSMSSRWRSRRRPSKROTJSOSKSJRUSKRXSJPKORONOPQRPKSJSRSKRRRJPMOKPNPLOVOJRUSORP&b=750&h=750&jpg=1
staat met benaming: "remlichtschakelaar"
in de vraagbaak beschrijft het elektrisch schema de RC oftewel "remcilindercontact"
zijn deze hetzelfde, of toch verschillend? en als ze verschillend zijn, welke moet ik dan hebben.
bvd anjo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- normale toestand = verbinding
- bij m??r dan 20 Bar remdruk = geen verbinding
een standaard remlichtschakelaar werkt precies andersom en schakelt al in bij een zeer lage overdruk (0,0en een beetje Bar)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit is dus in "logische operatoren" (systeembord bij natuurkunde) uitgedrukt, een 'OF/OF' schakeling met 3 ingangen. De uitgang is het signaal 'terugschakelen'
Als je hiervoor maakcontacten (normally open) zou willen gebruiken, moet je 3 aparte circuits bedraden en op het centrale punt (tachorelais) de OF/OF functie naar 1 output omzetten dmv electronica of relais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
volgens de vraagbaak is de remlichtschakelaar een maakcontact, dus naar mijn weten moet bovenstaand produkt de goede zijn?
zo nee, waar kan ik de goede halen:D?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Beetje vervelend als bij een noodstop je schakelaar uit elkaar barst en dus je remdruk wegvalt. Welke schroefdraad heeft de originele schakelaar??
Als uiterste oplossing zou je een schakelaar met maakcontact kunnen gebruiken en er een relais achter zetten.
m.vr.gr.Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
AvdAkker;57630 schreef : ..........afremmen met de handrem ben ik inmiddels ook wel zat......
hoezo afremmen met de handrem??? ik heb die schakelaar overbrugd en heb geen verschil gemerk er is genoeg rem kracht, zonder dat de bergrem in komt.
je zou eens naar je rem circuit moeten kijken, als je niet genoeg remkracht heb, waardoor je je handrem erbij moet gebruiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
2 Fast 4 U;57782 schreef : hoezo afremmen met de handrem??? ik heb die schakelaar overbrugd en heb geen verschil gemerk er is genoeg rem kracht, zonder dat de bergrem in komt.
je zou eens naar je rem circuit moeten kijken, als je niet genoeg remkracht heb, waardoor je je handrem erbij moet gebruiken
ik gebruik m'n handrem om af te remmen tov de voetrem omdat dan de vario niet blijft hangen in de overdrive, ik word er gek van om eerst heerlijk te cruisen met 2200 rpm @ 60kmh om vervolgens na een rood stoplichtje 4500 rpm @ 60kmh te moeten rijden... en ik heb de schakelaar nog niet doorgelust, ga ik wel zsm doen het is echt geen rijden zonder werkende remdrukschakelaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ter vervanging van de "hydraulische" schakelaar kun je je licht eens bij een installatiebedrijf opsteken. Naar het schijnt is deze schakelaar gelijk aan de overdrukschakelaar van een bepaald type Vaillaint combi-ketel. Je moet alleen wel een verloopje gebruiken om de verschillende afmetingen schroefdraad met elkaar te laten accorderen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.