auto wil niet meer rijden
- V300 register
- Verbannen
Ik heb sinds een maandje of drie een volvo 340 dl variomatic uit 89. Prima autootje, rijdt heerlijk. Er zijn alleen vanaf het begin wat probleempjes met de aandrijving.
Nu ben ik terug komen rijden vanuit frankrijk toen mijn auto bij het tankstation heel veel herrie begon te maken bij het optrekken. Het klonk een beetje alsof er een drilboor onder de auto was vastgemaakt. De anwb gebeld, maar die kon niets doen ter plekke. Volgens de man die langskwam lag het waarschijnlijk aan de cardanas.
We hebben besloten door te rijden naar nederland omdat we anders lastig thuis konden komen. Maar toen we thuis aankwamen, stopte de auto er helemaal mee. Hij rijdt niet meer vooruit of achteruit. De motor maakt nog wel toeren, maar hij beweegt niet meer.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Het klinkt een beetje als het verhaal van hieronder, maar ik wilde toch even een nieuw berichtje maken.
En weet iemand misschien een mannetje in de buurt van den haag die verstand heeft van de variomatic? De garage waar ik al eerder langsging heeft weinig ervaring met variomatics. En ik ben bang dat het een dure reparatie wordt...
thanks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Andere versnellingsbak of alleen primair of secundair: beetje werk,
Moer secundair er af gelopen: handigheidje + locktide of lasje,
Dure reparatie: No Way, anders kom maar bij een clublid of mij langs.
Overigens ik heb morgen een uiterst betrouwbare aandrijfas + automaat liggen (ex-auto Jean-Luc)
- V300 register
- Verbannen
Ik zit in den haag, dus nijmegen is wat ver uit de buurt helaas. Maar misschien weet iemand nog een mannetje in de buurt hier?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
twkuiper;43645 schreef : Ik heb 9 jaar geleden een keer een aanrijdinkje gehad met een 340 Variomatic achterop een Calibra ( :y:). Stelde niet veel voor, maar toen ik de motor weer startte, sprong er een veer onder de auto vandaan. Het resultaat was eerst een keihard schrapend/ratelent geluid, dat vervolgens verdween. Probleem opgelost zou je zeggen } maar de auto ging natuurlijk niet meer voor of achteruit. Motor maakte wel toeren. De dealer heeft toen de veer terug gezet, en het ding heeft vervolgens nog lang dienst gedaan. Ik kan me heel vaag herinneren dat het iets met de aandrijfas was, had er toen nog minder kaas van gegeten dan nu Maar het was een klusje van 10 minuten dacht ik, niks ernstigs. Zou misschien hetzelfde kunnen zijn of er in ieder geval mee te maken kunnen hebben?
dat was waarschijnlijk de veer die je aandrijfas op z'n plek houdt. zonder veer gaat die as schuiven en doordat de spiekoppeling elkaar niet meer goed raakt gaat hij daar overheenschrapen, lijkt me wel dat dit niet zomaar teruggezet kan worden, waarschijnlijk zijn de tanden achter je koppeling of op je primair beschadigd, of de uitsparingen in je aandrijfas, waarschijnlijk in de aandrijfas trouwens want op het primair en aan de motor is harder materiaal.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen