Vario schijven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2007 22:44 #625940 door V300 register
Vario schijven is gemaakt door V300 register
Hoi,

Roest op varop schijven, als het niet al te veel is is weg te krijgen. Teminste dat heb ik ooit een volvomonteur horen vertellen. Ging wel wat werk inzitten... Maar goed, hoe gaat het in zn werk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2007 23:35 #670070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario schijven
er zijn verschillende verhalen van, ik heb wel eens gehoord dat iemand vrij diepe putten had opgevuld met epoxy hars.

het is bij kleinere roestplekken belangrijker om de scherpe randjes van de afgebladderde chroomcoating weg te krijgen; die snijden in het zijvlak van de riem.

het gedeelte wat het meest gevoelig is voor roest, wordt het minst gebruikt (alleen in de laagste 'versnelling')

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2007 23:56 #670074 door V300 register

antiekeradio;25882 schreef : er zijn verschillende verhalen van, ik heb wel eens gehoord dat iemand vrij diepe putten had opgevuld met epoxy hars.

het is bij kleinere roestplekken belangrijker om de scherpe randjes van de afgebladderde chroomcoating weg te krijgen; die snijden in het zijvlak van de riem.

het gedeelte wat het meest gevoelig is voor roest, wordt het minst gebruikt (alleen in de laagste 'versnelling')

Af en toe een beetje filerijden is dus niet verkeerd ;). Zo voorkom je dus roest op het binnenste deel van de voorste schijven en het buitenste deel van de achterste schijven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2007 00:00 #670075 door V300 register
roest ontstaat vooral door lange stilstand waarbij de riemen dus 'vastgeplakt' raken aan het chroom. op de een of andere manier komt er dan voch/zuurstof/zuur DOOR de chroomlaag heen, en begint het ijzer eronder te roesten.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 22:46 #670320 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vario schijven
Hoe lang werkt de hars?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2007 18:48 #670359 door V300 register
Zolang als die blijft zitten; epoxyhars is 2 componenten spul, dus als het eenmaal uitgehard is doet het niks meer. ik heb er alleen zelf geen ervaring mee dus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC