Mysterieus kastje
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2007 20:43 #625931
door V300 register
Mysterieus kastje is gemaakt door V300 register
Ik probeer de techniek van mijn Volvo te snappen. Ik heb de emvk gevonden. Daaronder zit volgens mij het tachorelais. Vanuit de emvk loopt een slang naar de linkerkant van de motorruimte en verdwijnt daar in een wit kastje. Deze zit ongeveer onder de hoofdremcylinder. Wat doet dit kastje?
Kan je trouwens het tachorelais gewoon openschroeven om de soldeerverbindingen na te kijken?
Kan je trouwens het tachorelais gewoon openschroeven om de soldeerverbindingen na te kijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-05-2007 21:12 #669748
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mysterieus kastje
Klep voor het ontkoppelen van de centr. koppeling
Dat is de vacuumklep voor het ontkoppelen van de centrifugaalkoppeling (met de vacuumketel aan het koppelingshuis, waar het slangetje aan vast zit onder de motor), deze voorkomt het kraken van de primaire tandwielkast van de vario (door het draaien van de tussenas) van R naar N naar D en omgekeerd. De schakelaar gaat werken, als je de schakelhandel (de pook) bedient. Onder de drukknop op de pook zit namelijk een microswitch, die de klep in- en uitschakelt. Voorkomende problemen met de klep en de ketel zijn:
Als het klephuis (kunststof scheurt soms) is gescheurd en/of de klep zelf is defect loopt de motor heel slecht stationair. Klep vervangen.
Ketel kan gescheurd zijn, ook slecht stationair. Ketel vervangen.
Ketel kan ook veel resonantie geven.
Dat is de vacuumklep voor het ontkoppelen van de centrifugaalkoppeling (met de vacuumketel aan het koppelingshuis, waar het slangetje aan vast zit onder de motor), deze voorkomt het kraken van de primaire tandwielkast van de vario (door het draaien van de tussenas) van R naar N naar D en omgekeerd. De schakelaar gaat werken, als je de schakelhandel (de pook) bedient. Onder de drukknop op de pook zit namelijk een microswitch, die de klep in- en uitschakelt. Voorkomende problemen met de klep en de ketel zijn:
Als het klephuis (kunststof scheurt soms) is gescheurd en/of de klep zelf is defect loopt de motor heel slecht stationair. Klep vervangen.
Ketel kan gescheurd zijn, ook slecht stationair. Ketel vervangen.
Ketel kan ook veel resonantie geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-05-2007 22:42 #669878
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mysterieus kastje
Bedankt voor je reactie. Ik begin het nu een beetje te snappen.
Ik heb trouwens deze week de gaskabel gesmeerd, Af en toe ging hij in de kickdownstand en dan duurde het heel lang voor hij weer ging schakelen. Even onder het gaspedaal gekeken en toen bleek dat het witte busje heel makkelijk in beweging kwam bij een beetje gas. De reden: een droge gaskabel.
Nog even een tip: de deurrubbers waren compleet verteerd. Bij automaterialenzaak Slager hebben ze universele deurrubbers. Deze passen perfect in de Volvo 340. Kosten ongeveer 30 euro per stuk. Simpel de oude eruit en de nieuwe erin drukken.
Ik heb trouwens deze week de gaskabel gesmeerd, Af en toe ging hij in de kickdownstand en dan duurde het heel lang voor hij weer ging schakelen. Even onder het gaspedaal gekeken en toen bleek dat het witte busje heel makkelijk in beweging kwam bij een beetje gas. De reden: een droge gaskabel.
Nog even een tip: de deurrubbers waren compleet verteerd. Bij automaterialenzaak Slager hebben ze universele deurrubbers. Deze passen perfect in de Volvo 340. Kosten ongeveer 30 euro per stuk. Simpel de oude eruit en de nieuwe erin drukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-05-2007 23:03 #669880
door V300 register
:rolleyes:
Beantwoord door V300 register in topic Mysterieus kastje
Aadje;25678 schreef : Nog even een tip: de deurrubbers waren compleet verteerd. Bij automaterialenzaak Slager hebben ze universele deurrubbers. Deze passen perfect in de Volvo 340. Kosten ongeveer 30 euro per stuk. Simpel de oude eruit en de nieuwe erin drukken.
:rolleyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets