Aparte CVT layouts

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 00:02 #625738 door V300 register
Aparte CVT layouts is gemaakt door V300 register
de Volvo ontwikkelaars hebben in Helmond een keer een 340 Diesel CVT uitvoering gemaakt.

Met een extreem progressieve schakelcurve (zware gewichten in de primair) en een lange eind aandrijving in de secundair.

helaas kwam deze door het beperkte toerengebied van de dieselmotor in de praktijk maar net aan de 100 km/h....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 00:09 #662015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts
hahahaha met andere woorden een hopeloze combinatie dus? :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 00:38 #662016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts
nogal. de secundair met lange overbrenging is nog in gebruik bij een goede kennis van mij (ex-volvo helmond medewerker)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 08:21 #662017 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aparte CVT layouts
Gekoppeld aan een sportief motortje is het wel een interessant item...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 08:48 #662020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts

antiekeradio;20140 schreef : nogal. de secundair met lange overbrenging is nog in gebruik bij een goede kennis van mij (ex-volvo helmond medewerker)


dit bericht was nog niet helemaal af; de auto is terug omgebouwd naar handschakeling en daarna weer voor andere testen gebruikt. de vario met speciale overbrenging is op het schap gelegd en pas bij de grote opruimingen van de jaren 90 tevoorschijn gekomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 10:32 #662022 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts
hmm niet handig.
enja, jeroen en ik hadden ook een mooi idee voor zo'n vario ;)
wankelmotortje, (3 rotor uiteraard) en dan een cvt erachter plakken.
enige probleem je moet laag in de toeren wegtrekken, en dat vind wankel niet zo heel leuk :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 10:49 #662027 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aparte CVT layouts
een vario kan wel wat toeren hebben hoor, hoge koppels, daar zijn ze echt niet blij mee...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 10:56 #662030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts
dat zeg ik, laag in de toeren, want als je ineens de koppeling erop knalt dan zegt ie auwie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2007 11:10 #662031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aparte CVT layouts
je kunt best een centrifugaalkoppeling maken met een aangrijptoerental boven het stationaire toerental van een rotatiemotor. vergt wel wat sterkere veren/lichtere gewichten in de drukgroep.

rotatiemotor met CVT lijkt me zo'n beetje de meest 'vloeiende' aandrijflijn die er is.

ik ga eea even afsplitten richting techiek CVT trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2007 11:34 #662034 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Aparte CVT layouts

KonradW;20157 schreef : dat zeg ik, laag in de toeren, want als je ineens de koppeling erop knalt dan zegt ie auwie?

Nee, juist niet laag in de toeren... met een vario zit je meteen hoog in de toeren als je optrekt...
Zal wel vet klinken, het gieren van de vario en het janken van de Wankel... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD