variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2007 12:44 #625650 door V300 register
variomatic is gemaakt door V300 register
Ik zag op marktplaats dat er nieuwe emvk's worden aangeboden. Nu wil ik dat best eens proberen, of mijn auto dan anders loopt. Op dit moment geeft de toerentellen 1900 toeren aan bij 50km/u, 3000 bij 80km/u en 4500 bij 120km/u. Ik vind dat toch wel aan de hoge kant en vraag mij af of dat met een andere emvk misschien lager kan, als die van mij stuk is natuurlijk.

Als dat niet zo is, dan wil ik eigenlijk ook een tweede emvk kopen, zodat ik eens kan gaan proberen dat ding iets anders af te stellen, zodat hij iets minder toeren maakt.

Mijn vragen zijn eigenlijk: kloppen die toerentallen bij mij?

Is het een goed plan om te gaan experimenteren met een andere emvk, ook met de afstelling? (en er dan natuurlijk een reserve houden voor als het fout gaat)

Ik kom hier eigenlijk bij, omdat ik vorige week een stuk heb gereden met een 340 1.4 5-bak en die weinige toeren op de snelweg wel heel erg prettig vond. Helaas had deze auto geen toerenteller, maar dat het aanzienlijk minder was dan bij mijn vario was wel duidelijk. Alleen na tien minuten druk stadsverkeer was ik het schakelen al weer beu. :roll:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC