Af en toe hoge toeren met CVT
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 19:10 #625254
door V300 register
Af en toe hoge toeren met CVT is gemaakt door V300 register
Onder het rijden [bij elke snelheid] gebeurt het dat de motor plotseling meer toeren maakt als je de gas pedaal los laat en weer intrapt is het over voor een tijdje ook heb ik gemerkt dat het lampje van de opschakel schakelaar niet brand als er dit probleem zich voor doet
wie o wie kan mij helpen met dit probleem??
verder wil ik weten of de 1400 motor door een 1700 motor vervangen kan worden of moeten er aanpassingen gemaakt worden??
alvast bedankt voor de info
Groetjes 2 Fast 4 U
wie o wie kan mij helpen met dit probleem??
verder wil ik weten of de 1400 motor door een 1700 motor vervangen kan worden of moeten er aanpassingen gemaakt worden??
alvast bedankt voor de info
Groetjes 2 Fast 4 U
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 19:23 #654008
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Af en toe hoge toeren met CVT
Opschakelschakelaar is dit een nieuw begrip?
Of bedoel je bergrem.
Door het geschud en getril van onze variomatisch aangedreven voertuigen gaan er wel eens wat dingetjes losliggen. (truttenschudder)
Zo ook het kastje waar alles in geregeld wordt. Het kan zijn dat je solderingen op je printplaat losliggen.
Of bedoel je bergrem.
Door het geschud en getril van onze variomatisch aangedreven voertuigen gaan er wel eens wat dingetjes losliggen. (truttenschudder)
Zo ook het kastje waar alles in geregeld wordt. Het kan zijn dat je solderingen op je printplaat losliggen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 20:44 #654009
door V300 register
nee dat is de benaming van de schakelaar die in de midden console is gemonteerd
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 20:45 #654010
door V300 register
Als je je ff registreert, dan kan je al op veel meer plekken posten en lezen... scheelt weer ;)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 20:54 #654011
door V300 register
ben er mee bezig
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2005 23:36 #654012
door V300 register
Hoi 2 Fast 4 U
ik ben bijna zeker dat dit te maken heeft met de 'schakelaar' die bij de gaspedaal zit, op de plek waar de kabel door het schutbord naar de motorruimte loopt.
het draadje wat daarop zit, wordt normaal gesproken aan massa verbonden door een veer. pas als je de veer indrukt (dit gebeurt bij VOL gas geven) komt de verbinding los en gaat hetzelfde effect in werking als met de "bergremschakelaar" -dat is dat ding met t groene lampje-
als er wat vuil/oxide tussen de contacten komt kan het dus zo zijn dat ie denkt dat je volgas wil gaan optrekken terwijl dat niet zo is. vandaar die hoge toeren.
ik ben bijna zeker dat dit te maken heeft met de 'schakelaar' die bij de gaspedaal zit, op de plek waar de kabel door het schutbord naar de motorruimte loopt.
het draadje wat daarop zit, wordt normaal gesproken aan massa verbonden door een veer. pas als je de veer indrukt (dit gebeurt bij VOL gas geven) komt de verbinding los en gaat hetzelfde effect in werking als met de "bergremschakelaar" -dat is dat ding met t groene lampje-
als er wat vuil/oxide tussen de contacten komt kan het dus zo zijn dat ie denkt dat je volgas wil gaan optrekken terwijl dat niet zo is. vandaar die hoge toeren.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2005 08:25 #654013
door V300 register
Remdrukschakelaar op de hoofdremcylinder wellicht ook ff controleren.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2005 10:47 #654014
door V300 register
alvast bedankt voor de info ga dadelijk ff kijken
groetjes
groetjes
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2005 11:20 #654015
door V300 register
Inderdaad de schakelaar / massa contakt is kapot het gedeelte wat door een borgschuifje bij elkaar wordt gehouden is gebroken is dit onderdeel makkelijk te krijgen??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2005 15:59 #654016
door V300 register
makkelijkste is om de gehele gaskabel te vernieuwen. haal je op de sloop of bij de volvo dealer (is niet idioot duur, dacht ik)
een werkbare knoei-oplossing is om het kabeltje rechtstreeks aan massa te leggen. als je dan het 'volgaseffect' (kickdown) effect wilt oproepen moet je daarvoor de bergremschakelaar gebruiken.
een werkbare knoei-oplossing is om het kabeltje rechtstreeks aan massa te leggen. als je dan het 'volgaseffect' (kickdown) effect wilt oproepen moet je daarvoor de bergremschakelaar gebruiken.
Moderators: Mark Smeets