Schok bij wegrijden
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2004 23:59 #624752
door Thomas de Wit (GAST)
Schok bij wegrijden is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Hallo 300 fans
Ik had even een vraagje. Bij het wegrijden in mijn 340 vario uit '90 lukt het me niet goed om dit zonder een schok te doen, tenzij ik heel voorzichtig en langzaam het gas intrap. Wat kan dit zijn? Het hoort niet zo, kan het iets met de EMVK te maken hebben? Ik moet wel zeggen dat het bij net wegrijden met redelijk wat chocke veel minder is. Wie kan mij helpen, en uitleg geven hoe het te verhelpen is.
Bij voorbaat dank, Thomas
P.s. Wouter, op jouw site had je het bij die 343 BB ook over zon primaire bonk in de vario, is dit hetzelfde??
Ik had even een vraagje. Bij het wegrijden in mijn 340 vario uit '90 lukt het me niet goed om dit zonder een schok te doen, tenzij ik heel voorzichtig en langzaam het gas intrap. Wat kan dit zijn? Het hoort niet zo, kan het iets met de EMVK te maken hebben? Ik moet wel zeggen dat het bij net wegrijden met redelijk wat chocke veel minder is. Wie kan mij helpen, en uitleg geven hoe het te verhelpen is.
Bij voorbaat dank, Thomas
P.s. Wouter, op jouw site had je het bij die 343 BB ook over zon primaire bonk in de vario, is dit hetzelfde??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2004 00:52 #644356
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schok bij wegrijden
bekend 'probleem',
methode kan ook zijn om juist in 1x wat meer gas te geven.
de vulplaatjes van de koppeling heel strak afstellen kan ook veel helpen.
volgens mij is een extra factor de milieutechnologie die er op de latere series op zat. een klein schokje is normaal (dat is al vanaf de daf 66 zo) maar sommige jonge 340'ers hebben er meer last van.
ik heb het idee dat de andere instelling van de carburateur hier een invloed op heeft.
(vandaar ook dat de choke invloed heeft ;-) )
groetjes Wouter
methode kan ook zijn om juist in 1x wat meer gas te geven.
de vulplaatjes van de koppeling heel strak afstellen kan ook veel helpen.
volgens mij is een extra factor de milieutechnologie die er op de latere series op zat. een klein schokje is normaal (dat is al vanaf de daf 66 zo) maar sommige jonge 340'ers hebben er meer last van.
ik heb het idee dat de andere instelling van de carburateur hier een invloed op heeft.
(vandaar ook dat de choke invloed heeft ;-) )
groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2004 01:17 #644357
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Schok bij wegrijden
Zou het stationair toerental dan wat te laag zijn? Ik kan van mijn vorige 340 vario herinneren dat die duidelijke schok er niet was.
Vulplaatjes van de koppeling, heeft dat idd met de EMVK te maken, jij had er wel eens wat over gepost geloof ik.
Gr Thomas
Vulplaatjes van de koppeling, heeft dat idd met de EMVK te maken, jij had er wel eens wat over gepost geloof ik.
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2004 10:21 #644358
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schok bij wegrijden
stationair te laag, dat kan ook schelen.
vulplaatjes heeft nix met de EMVK te maken.
ze zitten tussen het vliegwiel en de drukgroep (net als de koppelingsplaat) en
moeten zo dik zijn dat de koppelingsplaat bij stilstand een paar tiende mm speling heeft
Groetjes Wouter
vulplaatjes heeft nix met de EMVK te maken.
ze zitten tussen het vliegwiel en de drukgroep (net als de koppelingsplaat) en
moeten zo dik zijn dat de koppelingsplaat bij stilstand een paar tiende mm speling heeft
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2004 18:11 #644359
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Schok bij wegrijden
Hoe ik controleren of het echt aan de vulplaatjes ligt? En is het moeilijk dit af te stellen?
Gr Thomas
Gr Thomas
Moderators: Mark Smeets