Mijn volvo 340 slaat op hol

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2004 17:39 #624749 door V300 register
Mijn volvo 340 slaat op hol is gemaakt door V300 register
Alweer een tijdje ben ik in het bezit van een Volvo 340 Variomatic. (laatste serie 1991) 79898km) Heerlijke auto en ben er erg zuinig op.
Maar sinds een tijd slaat de motor op hol lijkt het wel. Als ik snel optrek, 'schakelt de versnelling niet meer mee ophoog, maar blijft hangen in z'n '1'zeg maar. Dan kan ik niet meer harder dan 40 of 50. En dat is erg lastig zo rijden op de weg. Zelfs op de snelweg 'schakelt' ie soms terug naar de '1'.
De garage weet het niet meer, maar hebben wel een relais?! vervangen, helpt ook niet.
Het is zo jammer, want verder is ie in perfecte staat. Wie kan mij informatie verschaffen, want voor me gevoel blaast de motor zich op deze wijze op.

Vriendelijke groet,

Frederik Nijmeijer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2004 17:57 #644707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 slaat op hol
Ik had hetzelfde probleem. Vervangen van de remschakelaar en het tachorelais bracht uitkomst.
Tachorelais (zwart doosje met kabelstekker aan de onderkant) zit onder de electro magnetische vierweg klep (EMVK). Vanuit de bestuurderspositie gezien rechts in de motorruimte. Witte cillinder met divers slangetjes en kabels er aan verbonden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2004 18:13 #644708 door V300 register
en vergeet vooral de verbreekschakelaar bij het gaspedaal niet!!!

vooral als het probleem zich voordoet na snel optrekken (plankgas of bijna) is dit verdachte numero uno. de schakelaar is onderdeel van de gaskabel en zit verend op het schutbord.

schoonmaken/contactspray en controleer het stekkertje ook even.

groetjes Wouter

ps remschakelaar kan het inderdaad ook zijn, maar dan treedt het probleem meestal na t remmen op.

het vervangen relais is hopelijk niet weggegooid, dit zal naar alle waarschijnlijkheid nog goed zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2004 21:26 #644709 door V300 register
Probleem heb ik ook, maar niet altijd !
Doet zich voor direct al bij de koude start, en verdwijnt na ca. 10 minuten (tot nu toe dan).
De berg schakelaar geeft ook geen indicatie wanneer het probleem zich voor doet.

Toch het tacho-relais de hoofdverdachtte ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2004 00:09 #644710 door V300 register
Verwacht ook dat het de "Switch" is onder het rempedaal. vervangen bij een Volvo dealer is niet eens enorm prijzig 49 euro. Heb dit probleem ook met mijn Volvo gehad. "Switch vervangen en geen centje pijn meer.

Om te testen of het de switch is kun je proberen een paar keer je rempedaal stevig in te trappen als het probleem zich voor doet. Soms gaat het dan weer over, tot dat je weer een keer moet afremmen en optrekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2004 00:46 #644711 door V300 register
Blijft hangen in zn 1? Je hebt er ook maar een!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2004 12:12 #644712 door V300 register
Het probleem van mijn volvo 340 is opgelost!
De remschakelaar/switch was kapot en een kleine ingreep was maar nodig om het op te lossen.
Dankzij de mensen op dit forum en natuurlijk Garage Mensink in Denekamp kan ik weer heerlijk zonder ergenis rijden. De mensen van Garage Mensink zijn echt fantastisch, bedankt nogmaals!

Groet,

Frederik

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2004 17:08 #644713 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Mijn volvo 340 slaat op hol
Uuuhh... idee? Lidmaatschapje en dan gratis naar de sleuteldagen met gezelligheid en natuurlijk kennis uitwisselen...... en de rest van al die evenementen.

Kom dan naar de Volvo Klassiekerbeurs (VKB) www.volvobeurs.nl dan kun je lid worden ZONDER administratiekosten te betalen. Je wordt dan voor € 30,- gelijk lid voor 2005. Het resterende deel van 2004 krijg je zelfs gratis.

Let wel, wel alleen geldig op VKB bij CONTANTE betaling. Deze aktie heeft V3C elk jaar op de VKB. Het is maar dat je het even weet!

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2004 15:54 #644714 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Mijn volvo 340 slaat op hol
Zijn er bij de beurs eingelijk nog kosten voor toegang?

Gr Thomas

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC