Koppeling en vulplaatjes
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-02-2005 15:59 #624743
door V300 register
Koppeling en vulplaatjes is gemaakt door V300 register
Bij mijn 1.4 cvt heb ik gisteren vulplaatjes uit het koppelingshuis verwijderd. De koopeling slpite nl. behoorlijk. De speling tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel was na meting met voerlermaaatjes meer dan 1.5 mm. Er zaten 2 plaatjes van 2.4 in. Ik heb er nu nog 1 laten zitten. Nu is de speling gedaald naar ruim 0.4 mm, dus binnen de maten die in het handboek staan. Dit was gelijk voldoende om de auto weer lekker te laten wegrijden.
Nu is mijn vraag of nu makkelijk te bepalen is hoe dik de voering dan nog is. Ik snap wel dat het uitstel van vervanging van de koppelingsplaat is, maar wil wel weten hoe lang dit ongeveer kan zijn.
Nu is mijn vraag of nu makkelijk te bepalen is hoe dik de voering dan nog is. Ik snap wel dat het uitstel van vervanging van de koppelingsplaat is, maar wil wel weten hoe lang dit ongeveer kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2005 00:27 #644973
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling en vulplaatjes
zolang je nog voering ziet.. kun je rustig doorgaan met vulplaatjes verwijderen.
nu ie weer goed staat slijt de koppeling 10x minder dan eerst... als je het bijhoudt verslijt je hem waarschijnlijk niet meer.
nu ie weer goed staat slijt de koppeling 10x minder dan eerst... als je het bijhoudt verslijt je hem waarschijnlijk niet meer.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2005 17:57 #644974
door V300 register
Wouter,
Als ik er vanuit ga dat een nieuwe koppelingsplaat voering heeft van 3 mm aan beide kanten en ik heb nu circa 1,5 mm gecompenseerd met de vulplaatjes mag ik dan concluderen dat ik nu nog ruim 2 mm aan beide voeringskanten heb ?
Erik.
Als ik er vanuit ga dat een nieuwe koppelingsplaat voering heeft van 3 mm aan beide kanten en ik heb nu circa 1,5 mm gecompenseerd met de vulplaatjes mag ik dan concluderen dat ik nu nog ruim 2 mm aan beide voeringskanten heb ?
Erik.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2005 19:30 #644975
door V300 register
dat zou wel eens heel aardig kunnen kloppen.
je kunt ook vanaf de zijkant (onderkant) zien hoeveel voering er nog aanwezig is, toch?
Groetjes
je kunt ook vanaf de zijkant (onderkant) zien hoeveel voering er nog aanwezig is, toch?
Groetjes
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2005 22:28 #644976
door V300 register
Kijken naar de voering gaat heel moeilijk. Er zit nl precies onder de opening van het koppelingshuis een balk. In deze balk zit wel een gleuf waar je voelermaatjes e.d. door heen kunt steken, maar tegelijkertijd kijken en met een lamp bijschijnen ging haast niet. Wil je het goed zien moet je nl. je hoofd schuin onder die balk houden en dan is er geen plaats meer om goed met een lamp te kunnen schijnen. De lamp en mijn hoofd zitten elkaar dan in de weg. Ga het nog eens proberen met een spiegeltje. Ik ga er nu voorlopig van uit dat ik nog heel lang kan rijden en dat stemt me al aardig tevreden !
Erik.
Erik.
Moderators: Mark Smeets