Rammelende Variomatic bij stationair draaien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2005 16:42 #624739
door V300 register
Rammelende Variomatic bij stationair draaien is gemaakt door V300 register
Ik heb het volgende probleem: mijn 340 uit '88 met 60.000 op de teller rammelt nogal vanuit de aandrijflijn/versnellingsbak (cvt) tijdens het stationair draaien in de P-, R- en D-stand (tijdens de vrijloop). Het is tijdelijk op te lossen door een beetje gas te geven als ie in z'n D of R staat (de koppeling grijpt dan aan), maar meestal keert de rammel snel weer terug. Verder functioneert de cvt prima. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat de oplossing kan zijn? Alvast bedankt!!!
Groet,
Stijn
Groet,
Stijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-03-2005 18:14 #644615
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Rammelende Variomatic bij stationair draaien
Hoor je dit geluid ook als je motor uitzet? Dat was bij mij ook, dan is namelijk je aandrijfas. Het kan geen kwaad volgens mij.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2005 23:49 #644616
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rammelende Variomatic bij stationair draaien
Het kan een lager in je koppelingshuis zijn. In je vliegwiel zit een lager en aan het uiteinde van het koppelingshuis zit een lager. Dit laatste lager wil nog wel eens herrie gaan maken. Je kunt nakijken of het dit lager is door onder de auto te kijken en te luisteren als de auto stationair draait. Wel voorichtig doen !!!
Moderators: Mark Smeets