Hoge toeren cvt
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-05-2005 11:21 #624735
door V300 register
Hoge toeren cvt is gemaakt door V300 register
Mijn vriendin rijdt al een tijdje volvo 340,maar nu maakt hij plotseling hoge toeren. Vooral van 0 naar 50 km/u. Dus ik verdenk een membraan. Is dat het repareren waard of is dat een duur "grapje"? Het is een volvo 340 1.4 GL met 100.000 km met stuurbekrachtiging en beige interieur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-05-2005 11:57 #644970
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren cvt
Diagnoseprocedure variomatic Volvo 343/345/340 1978-1991:
haal de 2 dunne slangetjes los die onderuit de emvk komen,
blaas in 1 van de 2.
kun je zonder weerstand blazen en komt de lucht via het andere slangetje terug eruit, is een of zijn beide membramen stuk, of is er een probleem met een of beide vacuüm doorvoerpunten.
herhalen voor het andere slangetje.
krijg je bij beide slangen tegendruk, en blaast de lucht terug naar buiten als je loslaat, is het mechanische gedeelte onder de auto OK.
als 1 van de 2 wel terugblaast, en de andere niet, is er een slang los onder de auto.
als zover alles OK is, kun je de EMVK gaan testen. Sluit een slang aan op het linker van de onderste aansluitingen (vanuit de bestuurder rechts)
laat de motor draaien en geef wat gas zodat het toerental boven de 2000 komt. hou het slangetje ondertussen bij je oor.
er zou duidelijk een zuig geluid moeten zijn boven een bepaald toerental.
zonee, sluit een spanningmeter aan op de aansluitingen van de genoemde kant.
komt er wel spanning op boven de 2000 toeren, dan is de emvk stuk. komt er geen spanning op, en staat er ook geen spanning op de andere kant,
moet je een nieuwe diode over de aansluitingen monteren en het tachorelais vervangen of repareren zoals beschreven op;
members.home.nl/fam.nieuwlaat/reparatie_tac horelais.htm
je kunt de werking van de EMVK voor de zekerheid nog testen door de motor stationair te laten draaien, de + aan 12V, en de - aansluiting aan massa te leggen. de slang zou nu de hele tijd moeten zuigen.
beetje een aparte vraag of deze auto het waard is. dat bepaal je immers zelf.
feit is dat stuurbekrachtiging niet vaak voor komt, en de auto dus redelijk speciaal maakt.
haal de 2 dunne slangetjes los die onderuit de emvk komen,
blaas in 1 van de 2.
kun je zonder weerstand blazen en komt de lucht via het andere slangetje terug eruit, is een of zijn beide membramen stuk, of is er een probleem met een of beide vacuüm doorvoerpunten.
herhalen voor het andere slangetje.
krijg je bij beide slangen tegendruk, en blaast de lucht terug naar buiten als je loslaat, is het mechanische gedeelte onder de auto OK.
als 1 van de 2 wel terugblaast, en de andere niet, is er een slang los onder de auto.
als zover alles OK is, kun je de EMVK gaan testen. Sluit een slang aan op het linker van de onderste aansluitingen (vanuit de bestuurder rechts)
laat de motor draaien en geef wat gas zodat het toerental boven de 2000 komt. hou het slangetje ondertussen bij je oor.
er zou duidelijk een zuig geluid moeten zijn boven een bepaald toerental.
zonee, sluit een spanningmeter aan op de aansluitingen van de genoemde kant.
komt er wel spanning op boven de 2000 toeren, dan is de emvk stuk. komt er geen spanning op, en staat er ook geen spanning op de andere kant,
moet je een nieuwe diode over de aansluitingen monteren en het tachorelais vervangen of repareren zoals beschreven op;
members.home.nl/fam.nieuwlaat/reparatie_tac horelais.htm
je kunt de werking van de EMVK voor de zekerheid nog testen door de motor stationair te laten draaien, de + aan 12V, en de - aansluiting aan massa te leggen. de slang zou nu de hele tijd moeten zuigen.
beetje een aparte vraag of deze auto het waard is. dat bepaal je immers zelf.
feit is dat stuurbekrachtiging niet vaak voor komt, en de auto dus redelijk speciaal maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-05-2005 01:36 #644971
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hoge toeren cvt
Wat zouden we toch zonder Wouter moeten beginnen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2005 11:01 #644972
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren cvt
Wouter,
Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad wel een rare vraag, maar aangezien ze studente is kan ze geen dure reparatie veroorlofen. Daarom heb ik een volvo 340 voor haar uitgezocht. degelijk en betrouwbaar en toch relatief goedkoop.
Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad wel een rare vraag, maar aangezien ze studente is kan ze geen dure reparatie veroorlofen. Daarom heb ik een volvo 340 voor haar uitgezocht. degelijk en betrouwbaar en toch relatief goedkoop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets