Zuipende 340 vario uit 91
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-06-2005 22:17 #624725
door V300 register
Zuipende 340 vario uit 91 is gemaakt door V300 register
Ik snap er niets meer van, ik heb mijn tachorelais vervangen mijn emvk vervangen, ik heb er een apk op, de monteur heeft zelfs het co nog geknepen.
Ik heb voor de keuring zelf zo,n spuitbus engine cleaner van tecflow gebruikt en nog rijdt hij 1 op 8!!!, terwijl hij redelijk mooi opschakeld.
Wat mij wel opvalt is dat de auto bij het optrekken vrij hoog in toeren zit, je kunt beter aardig wat gas geven tot 50 km per uur dan zakt hij vrij snel terug in toeren.
Als je weinig gas geeft blijft hij lang hoge toeren houden.
Ook vind ik dat de auto bij 80 km per uur nog best wat toeren heeft, veel meer als mijn 5 bak 340 uit 1990.
Waar gaat het nu fout?
Wie helpt mij!!!
Groeten Ferdinand
Ik heb voor de keuring zelf zo,n spuitbus engine cleaner van tecflow gebruikt en nog rijdt hij 1 op 8!!!, terwijl hij redelijk mooi opschakeld.
Wat mij wel opvalt is dat de auto bij het optrekken vrij hoog in toeren zit, je kunt beter aardig wat gas geven tot 50 km per uur dan zakt hij vrij snel terug in toeren.
Als je weinig gas geeft blijft hij lang hoge toeren houden.
Ook vind ik dat de auto bij 80 km per uur nog best wat toeren heeft, veel meer als mijn 5 bak 340 uit 1990.
Waar gaat het nu fout?
Wie helpt mij!!!
Groeten Ferdinand
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-06-2005 00:29 #644548
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
probeer het eens met de systematische aanpak;
www.volvo300club.nl/cgi-bin/discus/board-au th.cgi?file=/24/8494.html
www.volvo300club.nl/cgi-bin/discus/board-au th.cgi?file=/24/8494.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-06-2005 00:21 #644549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
Deze aanpak had ik al doorlopen en inderdaad de emvk was stuk!
en mijn tachrelais was ook niet goed, deze heb ik gerepareed zoals op deze site beschreven.
Ik heb deze twee vervangen en de auto zakt nu wel in toeren, dat deed die voorheen niet.
De auto blijft alleen zuipen, kan het aan mijn vlotter liggen en zo ja, hoe kom ik hier dan achter?
De auto start ook slecht, ik moet de choke volledig uittrekken en dan moet ik ook nog gas bijgeven anders slaat hij me direct weer af, als ik dan wegrij heb ik de choke eigenlijk niet meer nodig.
Het volgende kwam ik op deze site tegen:
Evert heeft dus het tachorelais doorgerekend en beredeneerd welke weerstanden variabel gemaakt moeten worden (trouwens Evert, plaats je die beschrijving van relais en EMVK nog op het forum?).
Ik heb het geprobeerd en het werkt. Na enig proberen heb ik weerstand R6 vervangen door een 100k versie, waardoor het relais schakelt bij een laag toerental. Het rijdt heerlijk bij cruisen met zo'n 50 - 60 km, maar heeft ook een groot nadeel: bij het optrekken bij het stoplicht kan het zijn dat de variomatic te snel opschakelt (voordat de auto ontkoppelt), zodat de trekkracht vrijwel weg is. Dit gebeurt vooral als ik wat met het gaspedaal heb gespeeld bij het stoplicht.
Is dit misschien een oplossing voor mijn hoge benzine verbruik???
Zo ja, hoe pak ik het aan en waar zit die R6 weerstand en wat is een 100k versie (type nummer)
Alvast bedankt
Groeten Ferdinand
(Bericht gewijzigd door gresnich op 04 juni 2005)
en mijn tachrelais was ook niet goed, deze heb ik gerepareed zoals op deze site beschreven.
Ik heb deze twee vervangen en de auto zakt nu wel in toeren, dat deed die voorheen niet.
De auto blijft alleen zuipen, kan het aan mijn vlotter liggen en zo ja, hoe kom ik hier dan achter?
De auto start ook slecht, ik moet de choke volledig uittrekken en dan moet ik ook nog gas bijgeven anders slaat hij me direct weer af, als ik dan wegrij heb ik de choke eigenlijk niet meer nodig.
Het volgende kwam ik op deze site tegen:
Evert heeft dus het tachorelais doorgerekend en beredeneerd welke weerstanden variabel gemaakt moeten worden (trouwens Evert, plaats je die beschrijving van relais en EMVK nog op het forum?).
Ik heb het geprobeerd en het werkt. Na enig proberen heb ik weerstand R6 vervangen door een 100k versie, waardoor het relais schakelt bij een laag toerental. Het rijdt heerlijk bij cruisen met zo'n 50 - 60 km, maar heeft ook een groot nadeel: bij het optrekken bij het stoplicht kan het zijn dat de variomatic te snel opschakelt (voordat de auto ontkoppelt), zodat de trekkracht vrijwel weg is. Dit gebeurt vooral als ik wat met het gaspedaal heb gespeeld bij het stoplicht.
Is dit misschien een oplossing voor mijn hoge benzine verbruik???
Zo ja, hoe pak ik het aan en waar zit die R6 weerstand en wat is een 100k versie (type nummer)
Alvast bedankt
Groeten Ferdinand
(Bericht gewijzigd door gresnich op 04 juni 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-06-2005 13:01 #644550
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
met een standaard tachorelais is 1 op 11 zonder meer mogelijk.
aanpassen heeft dus geen zin, jouw probleem zit duidelijk in de brandstofvoorziening.
begin met benzinepomp druk controleren, dan vlotterhoogte, verstopte luchtsproeiers, en zo maar verder. of je pakt een carb. van de sloop en kijkt of het beter gaat (de onnauwkeurige maar simpele oplossing)
aanpassen heeft dus geen zin, jouw probleem zit duidelijk in de brandstofvoorziening.
begin met benzinepomp druk controleren, dan vlotterhoogte, verstopte luchtsproeiers, en zo maar verder. of je pakt een carb. van de sloop en kijkt of het beter gaat (de onnauwkeurige maar simpele oplossing)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-06-2005 14:58 #644551
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
klopt die van mij rijdt 1 0p 11 gemiddeld veel stad en autoweg.
Groningen- winsum moet nog beter kunnen bij 80 km is het nog beter 1 op 13 zomers vergelijk anders even hoe die loopt met die van mij als je in de stad komt
wim
Groningen- winsum moet nog beter kunnen bij 80 km is het nog beter 1 op 13 zomers vergelijk anders even hoe die loopt met die van mij als je in de stad komt
wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2005 00:09 #644552
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
Ik ben een probleem tegen gekomen die ik niet verwacht had!!!
Het leek er op dat mijn benzinetank lek was, dan is dat verbruik ook wel te verklaren!!!
De tank was NIET lek maar de twee rubberen slangetjes die boven op je tank zitten die waren helemaal gaar.
Daar sijpelde de benzine gewoon door heen.
Ik ben nu aan het kijken wat mijn nieuwe verbruik wordt.
Ik laat het jullie weten.
Groeten Ferdinand
Het leek er op dat mijn benzinetank lek was, dan is dat verbruik ook wel te verklaren!!!
De tank was NIET lek maar de twee rubberen slangetjes die boven op je tank zitten die waren helemaal gaar.
Daar sijpelde de benzine gewoon door heen.
Ik ben nu aan het kijken wat mijn nieuwe verbruik wordt.
Ik laat het jullie weten.
Groeten Ferdinand
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2005 21:16 #644553
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuipende 340 vario uit 91
tipje: kijk ook naar je slangen van je buffertankje rechts achter.
achter het zwarte paneel in je koffers ruimte.
Je moet wel wat demonteren voor dat je er bij bent.
Maar daar zitten bij uitstek de slangen die worden vergeten om dat men ze niet ziet.
suc6 paul
achter het zwarte paneel in je koffers ruimte.
Je moet wel wat demonteren voor dat je er bij bent.
Maar daar zitten bij uitstek de slangen die worden vergeten om dat men ze niet ziet.
suc6 paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets