Bij contact is de terugschakelklep al aan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2005 16:04 #624720
door V300 register
Bij contact is de terugschakelklep al aan is gemaakt door V300 register
Bij een vers aangeschafte v340 1.4 CVT blijft de terugschakelkant bekrachtigd wat je ook doet.
Kan dit aan de tacho liggen?
Bergknopje brandt pas groen bij inschakelen.
remlichten doen het pas bij remmen , ook als de draadjes van de remklep? op de hoofdremcylinder zijn gehaald.Wat kan het zijn?
Kan dit aan de tacho liggen?
Bergknopje brandt pas groen bij inschakelen.
remlichten doen het pas bij remmen , ook als de draadjes van de remklep? op de hoofdremcylinder zijn gehaald.Wat kan het zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2005 16:09 #644962
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
stekker naar het tachorelais losnemen, en controleren of punt 6 verbinding maakt met massa.
zonee, controleer achtereenvolgens;
- bergremschakelaar
- hogedrukschakelaar op de hoofdremcilinder
- kickdown contact bij het gaspedaal (kabeldoorvoer)
deze moeten onder normale omstandigheden alle 3 gesloten zijn. controleer ook de draadverbindingen.
wat regelmatig voorkomt is het stekkertje bij de kickdown schakelaar, dat eraf ligt. ook gaat de hogedrukschakelaar op de hoofdremcilinder wel eens stuk (van de sloop halen)
Groetjes Wouter
zonee, controleer achtereenvolgens;
- bergremschakelaar
- hogedrukschakelaar op de hoofdremcilinder
- kickdown contact bij het gaspedaal (kabeldoorvoer)
deze moeten onder normale omstandigheden alle 3 gesloten zijn. controleer ook de draadverbindingen.
wat regelmatig voorkomt is het stekkertje bij de kickdown schakelaar, dat eraf ligt. ook gaat de hogedrukschakelaar op de hoofdremcilinder wel eens stuk (van de sloop halen)
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2005 16:55 #644963
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
Of remcilinder gewoon overbruggen, ik vind het persoonlijk een onding. Als hij goed werkt, je draait een hoek om en tipt daarbij }even aan de rem, gaat de hele vario voor jou remmen (terugschakelen) terwijl je eigenlijk doooooor wilt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2005 17:08 #644964
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
dat is onzin, want die schakelaar verbreekt het contact pas als je veeel harder remt dan 'even aantikken'
ongeveer 12 bar vloeistofdruk, als de remmen voor de rest in orde zijn geeft dat een vertraging waarbij het risico begint te ontstaan dat de vario in deels opgeschakelde positie tot stilstand komt. Om dan weer weg te komen moet de auto een groot deel op de koppeling opvangen, en gaat dus heel traag en moeizaam.
Groetjes Wouter
ongeveer 12 bar vloeistofdruk, als de remmen voor de rest in orde zijn geeft dat een vertraging waarbij het risico begint te ontstaan dat de vario in deels opgeschakelde positie tot stilstand komt. Om dan weer weg te komen moet de auto een groot deel op de koppeling opvangen, en gaat dus heel traag en moeizaam.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2005 17:10 #644965
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
owja, die schakelaar is dus ook om die reden zo duur om nieuw te kopen, hij is alleen voor de volvo 3 serie gemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2005 22:07 #644966
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
wouter bij 12 bar hoe hard rem je dan?
bij mij zit er dan waarschijnlijk een gewone remlichtschakelaar in want hij schakeld al terug bij licht afremmen.Hoe controleer ik dat? heb niet genoeg vergelijkingsmateriaal.
bij mij zit er dan waarschijnlijk een gewone remlichtschakelaar in want hij schakeld al terug bij licht afremmen.Hoe controleer ik dat? heb niet genoeg vergelijkingsmateriaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2005 22:23 #644967
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
uhm, iets harder dan je bij rustig/normaal rijden zou remmen voor eens stoplicht, als je hem eerst 50 meter laat uitrijden :-)
ik kan er geen kilos pedaaldruk aan hangen ofzo, maar het zijn bekende dingen die schakelaars, ivm kapot gaan
ik kan er geen kilos pedaaldruk aan hangen ofzo, maar het zijn bekende dingen die schakelaars, ivm kapot gaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2005 19:58 #644968
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
Volgens ons was de oorzaak dat het relais in het tachoboxje vast zit in 1 stand .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2005 20:21 #644969
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bij contact is de terugschakelklep al aan
yup, als punt 6 aan massa ligt is dat het volgende om naar te gaan kijken.
het 'vast zitten' in de ene stand kan meevallen. vaak is alleen de printverbinding die de bekrachtiging naar het relais verzorgd onderbroken. het hele gewicht van het relais hangt aan de print, dat trilt dus vaker stuk.
het relais moet hoorbaar klikken als je het contact aan zet.
zonee, kun je het open maken en de printverbindingen van het relais opnieuw solderen.
of je pakt een ander tachorelais.
het 'vast zitten' in de ene stand kan meevallen. vaak is alleen de printverbinding die de bekrachtiging naar het relais verzorgd onderbroken. het hele gewicht van het relais hangt aan de print, dat trilt dus vaker stuk.
het relais moet hoorbaar klikken als je het contact aan zet.
zonee, kun je het open maken en de printverbindingen van het relais opnieuw solderen.
of je pakt een ander tachorelais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets