Een gaatje in mijn luchtfilter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2005 14:16 #624714 door V300 register
Een gaatje in mijn luchtfilter is gemaakt door V300 register
...dat is een slecht iets toch?...

Plus m'n auto wil niet meer starten. Hij maakte in het begin nog geluid en nu alleen nog maar een tikje. Hij stond al een tijd stil en het was natuurlijk ijskoud. Ik heb al geprobeerd te rommelen aan de pook, maar dat leek niet veel uit te helpen. Alle lampen doen het nog (ook buiten), dus aan de accu lijkt het niet te liggen. Ik ga zo eens op de startmoter tikken, want dat schijnt te helpen (las ik hier), maar dan weet ik het niet meer. Heb ik mijn startmoter doodgemaakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2005 14:26 #644925 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een gaatje in mijn luchtfilter
het draadeind, waar een moertje op gedraaid moet worden dat het midden van de luchtfilterdeksel vasthoudt, is afgebroken.

ook is de deksel wat aangetast door roest rondom het gaatje, waardoor het groter geworden is dan ooit de bedoeling was.

mijn tip; deksel rondom het gaatje ontvetten, en een stukje vezelversterkte tape (bijv. Ducktape) er overheen plakken.

een betere maar veel moeilijkere oplossing zou zijn om het draadeind te vervangen en te ontroesten + een wat grotere ring onder de moer te zetten.

het lijkt alsof je startmotor een beetje vast zit, tijdens het omdraaien van de sleutel een tik erop geven wil zeker wel eens helpen. maar; ga toch alvast op zoek naar een vervanger!

Andre van Wageningen weet een aantal gereviseerde exemplaren te koop voor 60 euro het stuk. lijkt me een goede zet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2005 14:51 #644926 door V300 register
Dankjewel, ik denk dat ik zoiezo voor de ducktape oplossing ga, om het in ieder geval voorlopig te verhelpen. Kan ik niet gewoon de luchtfilter veranderen? Of is dat te lastig en duur? Ik had de advertentie gezien voor de startmotor alleen 6 tientjes kan ik nu even niet missen (student vandaar). Ik ga er eens op slaan of checken of er niet een stekkertje loszit (had ik ook wel eerder kunnen doen).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2005 16:32 #644927 door V300 register
kan inderdaad ook een oplossing zijn. nu ik er nog eens over nadenk zit die bout in het kunststof van het onderste gedeelte van het luchtfilterhuis geschroefd. dus zou je hem met de 3 boutjes kunnen loshalen, en in het geheel vervangen.

Groetjes Wouter

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC