Draadje was los, nu probleem opgelost
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2006 17:06 #624708
door V300 register
Draadje was los, nu probleem opgelost is gemaakt door V300 register
Sinds ik het verbruik ben gaan bijhouden, was afgelopen tank wel het dieptepunt. Het lampje ging na zo'n 240 km branden. 1 op 7. Ik had al wel eens 1 op 11 gehaald, maar dat was alleen op de snelweg.
Deze 340 is mijn eerste variomatic, dus ik wist ook niet zeker of ie helemaal goed werkte. Bergrem doet het toerental sterk stijgen, bij stilstand de rem krachtig intrappen doet het stationair toerental iets verminderen, kortom, mijn idee was dat alles goed functioneerde. Ik begon al te denken aan een lekke benzinetank....
Vandaag ben ik eens wat gaan rondneuzen onder de motorkap. Kijken of alles goed was aangesloten, of de carburateur goed vastzat, etc. Nu bleek een stekkertje aan dit apparaat niet goed vast te zitten.
Sorry voor mijn gebrek aan kennis, maar over welk ding spreken we hier? Tachorelais?
Het gaat dus om een groen draadje. Hoort hier een ander stekkertje aan te zitten? Er zitten aan de andere drie aansluitingen grote doorzichtige stekkertjes, terwijl er aan de groene een kleine zwarte zit. Ik krijg hem niet super goed vast.
Het eind van het liedje is dat de Volvo nu extreem veel minder toeren maakt, niet meer zo snel afremt als je het gas los laat en ik hoop nu ook veel minder verbruikt. Bij rustig 50 rijden lijkt het net of ie nu doorschakelt naar een vijfde versnelling, terwijl ie hiervoor eerder in de drie bleef hangen. Dat het soms aan van die kleine dingetjes kan liggen...
Deze 340 is mijn eerste variomatic, dus ik wist ook niet zeker of ie helemaal goed werkte. Bergrem doet het toerental sterk stijgen, bij stilstand de rem krachtig intrappen doet het stationair toerental iets verminderen, kortom, mijn idee was dat alles goed functioneerde. Ik begon al te denken aan een lekke benzinetank....
Vandaag ben ik eens wat gaan rondneuzen onder de motorkap. Kijken of alles goed was aangesloten, of de carburateur goed vastzat, etc. Nu bleek een stekkertje aan dit apparaat niet goed vast te zitten.
Sorry voor mijn gebrek aan kennis, maar over welk ding spreken we hier? Tachorelais?
Het gaat dus om een groen draadje. Hoort hier een ander stekkertje aan te zitten? Er zitten aan de andere drie aansluitingen grote doorzichtige stekkertjes, terwijl er aan de groene een kleine zwarte zit. Ik krijg hem niet super goed vast.
Het eind van het liedje is dat de Volvo nu extreem veel minder toeren maakt, niet meer zo snel afremt als je het gas los laat en ik hoop nu ook veel minder verbruikt. Bij rustig 50 rijden lijkt het net of ie nu doorschakelt naar een vijfde versnelling, terwijl ie hiervoor eerder in de drie bleef hangen. Dat het soms aan van die kleine dingetjes kan liggen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2006 17:13 #645016
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Draadje was los, nu probleem opgelost
dat is de Elektro Magnetische Vacuum Klep ofwel EMVK.
het ene stekkertje wat los geraakt was is waarschijnlijk iets smaller dan de andere.
je kunt dit eventueel lichtjes zijdelings inknijpen om de klemming weer wat beter te maken.
gelukkig dat het met deze kleine ingreep weer werkt zoals het hoort.
Groetjes Wouter
het ene stekkertje wat los geraakt was is waarschijnlijk iets smaller dan de andere.
je kunt dit eventueel lichtjes zijdelings inknijpen om de klemming weer wat beter te maken.
gelukkig dat het met deze kleine ingreep weer werkt zoals het hoort.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2006 17:19 #645017
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Draadje was los, nu probleem opgelost
Hoi Wouter,
Het is inderdaad een kleiner stekkertje dat niet goed vastzat. Ik heb hem nu met een klein tangetje goed vastgezet. Bedankt voor de info.
Nog een newbie vraagje: waar zit de renix?
Ik ben echt super enthousiast over hoe deze wagen nu rijdt!!!!!
Het is inderdaad een kleiner stekkertje dat niet goed vastzat. Ik heb hem nu met een klein tangetje goed vastgezet. Bedankt voor de info.
Nog een newbie vraagje: waar zit de renix?
Ik ben echt super enthousiast over hoe deze wagen nu rijdt!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2006 17:23 #645018
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Draadje was los, nu probleem opgelost
renix kun je vinden door vanaf de verdelerkap de middelste bougiekabel te volgen. Als het goed is tref je een aluminium 'geval' met daarop gemonteerd de ontstekingsspoel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2006 18:31 #645019
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Draadje was los, nu probleem opgelost
Hoi luc,
Mijn emvk was kapot, kreeg het toen zelfs voor elkaar om 1 op 6 te halen.. en liep gem 1:7
Nou haal ik tussen de 1 op 9,5 en 1 op 10
Mijn thermostaat was destijds ook niet goed, maar ik weet zeker dat je er op vooruit gaat kwa verbruik
Mijn emvk was kapot, kreeg het toen zelfs voor elkaar om 1 op 6 te halen.. en liep gem 1:7
Nou haal ik tussen de 1 op 9,5 en 1 op 10
Mijn thermostaat was destijds ook niet goed, maar ik weet zeker dat je er op vooruit gaat kwa verbruik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets