Alweer

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 15:17 #624685 door V300 register
Alweer is gemaakt door V300 register
hey allemaal,
Na veel problemen met mijn 340, die allemaal opgelost zijn, is hier de volgende.
Blijft ook altijd wat met die @#%* 340 van mij.
Als ik ga rijden, start de motor, rijd keurig weg zonder stoten of trillen, komt netjes op toeren, maar.......als ik moet remmen, ontkoppeld hij niet meer, wat ik ook rem, hij blijft gewoon door kruipen, als dan echt hard de rem intrap een harde knal onder me pook en flink geratel. En dan blijft hij wel gewoon stilstaan,
dus of het ontkoppelingssysteem of de drukgroep is iets mis mee denk ik?????
Het toerental is niet hoog.

Wachtend op jullie reacties,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 16:24 #645149 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
ik verdenk de drukgroep ervan dat die niet meer meewerkt, misschien in combinatie met je toplager etc...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 16:49 #645150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
oei dat is voor het eerst dat ik daarvan hoor, normaal heb je bij een CVT koppeling juist dat ie door slijtage geen aandrijving meer heeft....

dit probleem lijkt mij niet op te lossen zonder het koppelingshuis te demonteren, wordt dus een echte 'operatie'

het beste vervang je de drukgroep, koppelingsplaat, het druklager en de 2 lagers van de koppelingsas. (waarvan 1 het toplager is)

eventueel (als er oliesporen zichtbaar zijn) het vliegwiel losnemen en ook de achterste krukaskeerring vervangen.

door olie aanslag kan de koppeling ook gaan plakken namelijk, dus zeker in dit geval moet je daar even goed op letten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 19:16 #645151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
Dus de boosdoener is dus alweer die koppeling.
Kzat zelf te denken aan dat systeem wat voor het ontkoppelen zorgd.(vanaf die "pot" op me koppleling loopt een slang naar dt apparaat.)Als ik het goed heb??Kan dat kan het mischien ook zijn?
Wat volgens mij ook en factor is , is de remdrukschakelaar, die is al 2 weken kapot en moet ik nog vervangen( nu even doorverbonden)

bedankt voor jullie reacties en kzal ermee aan de slag gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 19:28 #645152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
Bedoel dus dat het ook de vacuumontkoppelklep kan zijn??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 21:51 #645153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
nee, dat lijkt me niet. dan heb je juist ook het tegenovergestelde, namelijk dat ie niet goed aangrijpt bij wegrijden.

het 'blijven hangen' kan eigenlijk alleen als de drukgroep niet goed meer is of als de koppelingsplaat aan de metalen vlakken kleeft tijdens het rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2006 23:58 #645154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
Zolas je mischien weet is de drukgroep en koppelingsplaat korte tijd geleden vervangen alleen de lagers niet.
Dus Ik zou alleen de lagers moeten vervangen.
Moet ik weer heel het koppelingssysteem demonteren en alle lagers vervangen.
Heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
En kben nieuwsgierig wat die lagers me gaan kosten??
Bedankt voor je reactie,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2006 00:06 #645155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
eigenlijk gek dat het een na het ander verrot gaat aan dat ding terwijl hij nog maar 100.000 km heeft gelopen.
De vorige eigenaresse had er nooit problemen mee en ook geen onderhoud aan wat dan ook, iedere 10.000 km afgestempeld in ht boekje.
Hebben meerdere mensen zoveel onderhoud aan hun 340?
Lijstje wat ik al heb moeten vervangen binnen 7 maanden dat ik de auto heb.

-Drukgroep en koppeling.
-In en uitlaatspruitstukpakking
-koppakking
-carburator pakkingen
-remdrukschakelaar
-wiellagers voor en achter
-vierwegklep
-brandstoftoevoer slangen
-voorveren
-en nog vele kleine dingen......

Tis echt een kostbare hobby geworden...voor jullie ook???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2006 10:42 #645156 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
Bij mij kwamem er ook meer problemen naar voren dan ik had verwacht.

Ik heb hem gekocht met 78.000 km op de teller. In een jaar tijd heb ik 4000 km gereden. Ik heb naast het normale onderhoud (zoals filters, bougi's, Vario-aandrijfriemen etc.)

-achterste deel vario (diff)
-hoofdremcilinder + wielremcilinders
-veerpoot
-brandstof afsluiter op de carb werkte niet meer (liep zwaar &*^#$)
- andere delen van carb ook losgetrilt (gas bleef hangen)
-vierwegklep
-ontkoppeling drukknop op de pook
-achteruitrijlicht-schakelaar
-chokekabel

Nou is het zo dat hij remvloeistof verbruikt, ik denk echter dat het de rembekrachtigingstrommel in loopt, aangezien ik bijna geen rembekrachtiging meer heb en ik het lek niet kan vinden. Dus waarschijnlijk nog een keer hoofdremcilinder vervangen, en de rembekrachtiger

Bovendien ben ik bezig met laswerk, maar dat kan je eigenlijk geen negatief punt noemen bij een auto van 22 jaar oud.

Maar het heeft me niet veel geld gekost. Bovendien leer ik er ook veel van.

(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 26 juni 2006)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2006 11:09 #645157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alweer
ok, dus als ik het goed begrijp zijn drukgroep en koppelingsplaat wel vernieuw, en de lagers niet???

dan heeft alexander het toch bij het rechte eind met zn tip voor het toplager, dat moet dan haast wel de oorzaak zijn.

komt trouwens vaker voor, dat die lagers pas stuk gaan nadat het spul open geweest is. vandaar dat je ze ook altijd moet vernieuwen als je de koppeling open maakt (maarja, das voor nu wijsheid achteraf natuurlijk...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD