Voor alle technische zaken mbt de 400 serie
Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2019 08:26 #635054
door V300 register
Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie is gemaakt door V300 register
Weet ieman of er verschil zit in de verschillende inlaatspruitstukken? Ik bedoel die zilvergrijze over de motor gekrulde variant. Ik heb ze gezien met "Volvo 1.7 Litre" er in gefreest, maar ook met "Volvo 2.0 litre", en "Volvo Turbo", maar nu heb ik er eentje liggen zónder aanduiding van cilinderinhoud. Deze komt van een sloop 460 uit 1991 of 1992 met multipoint injectie, in elk geval zonder turbo. Ook de injectoren en een berg andere motorische onderdelen heb ik meegenomen.
Nu wil ik uitzoeken of ik dit spul kan gebruiken ik combinatie met mijn 440 1.7i uit 1992, maar het was een beetje dom te vergeten de motorcode te checken :f
Nu wil ik uitzoeken of ik dit spul kan gebruiken ik combinatie met mijn 440 1.7i uit 1992, maar het was een beetje dom te vergeten de motorcode te checken :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-04-2019 22:49 #981684
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
Volgens mij zijn ze over het algemeen redelijk gelijk. Behalve van de B18e motoren die hebben een smaller spruitstuk met een 2 traps gasklep als ik het goed had
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-04-2019 07:42 #981689
door V300 register
Bedankt! :y:
Beantwoord door V300 register in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
VolvoDeniz;254232 schreef : Volgens mij zijn ze over het algemeen redelijk gelijk. Behalve van de B18e motoren die hebben een smaller spruitstuk met een 2 traps gasklep als ik het goed had
Bedankt! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 637
15-04-2019 11:16 #981692
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
Dag Generaal,
Ik zoek ook nog zoiets voor mijn 1.7 340 ipv een carb.
Ik zoek ook nog zoiets voor mijn 1.7 340 ipv een carb.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-04-2019 11:28 #981693
door V300 register
In het tuning-gedeelte van het forum is daar al een hoop over geschreven, zeker de moeite waard om te kijken. Interessant leesvoer.
Beantwoord door V300 register in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
SimonVolvo;254240 schreef : Dag Generaal,
Ik zoek ook nog zoiets voor mijn 1.7 340 ipv een carb.
In het tuning-gedeelte van het forum is daar al een hoop over geschreven, zeker de moeite waard om te kijken. Interessant leesvoer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-04-2019 20:31 #981700
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
Hoi Bart, ik heb mijn onderdelenboek van de 440/460 (editie 1992) er even bij gepakt.
Voor het archief hier de onderdeelnummers van de inlaatspruitstukken zoals die t/m modeljaar 1992 geleverd zijn:
3343745-0: B18KP CH -121932
3344675-8: B18KP CH 121933-
3344275-7: B18K CH -103837
3344500-8: B18K CH 103838 - 121932
3344674-1: B18K CH 121933-
3343037-2: B18E en B18F
3454316-5: B18EP/FP en B16F CH -277999
3344843-2: B18EP/FP en B16F CH 278000-
3344160-1: B18FT CH -205699
3459632-0: B18FT CH 205700 - 277999
3344847-3: B18FT CH 278000-
Die van de U-motoren is echt wezenlijk anders vanwege de monopoint injectie. En die van de K ook vanwege de carburateur, maar dat weet je zelf ook wel denk ik zo
Die van de B18E en F zijn ook heel anders van vorm, dat kun je op een foto al wel zien. Persoonlijk denk ik dat die van de EP/FP en B16 uitwisselbaar zijn, al zou je goed moeten kijken of er misschien een sensor is toegevoegd/weggelaten, een extra nippeltje zit, de gasklep iets anders vast zit... maar niets wezenlijks zoals andere koelwaterkanalen o.i.d.
Ik denk dat er ergens wel een merkteken ingegoten is waaruit je in elk geval de productiemaand en -jaar kunt afleiden. En misschien staat er ook wel ergens een nummer verstopt...
Voor het archief hier de onderdeelnummers van de inlaatspruitstukken zoals die t/m modeljaar 1992 geleverd zijn:
3343745-0: B18KP CH -121932
3344675-8: B18KP CH 121933-
3344275-7: B18K CH -103837
3344500-8: B18K CH 103838 - 121932
3344674-1: B18K CH 121933-
3343037-2: B18E en B18F
3454316-5: B18EP/FP en B16F CH -277999
3344843-2: B18EP/FP en B16F CH 278000-
3344160-1: B18FT CH -205699
3459632-0: B18FT CH 205700 - 277999
3344847-3: B18FT CH 278000-
Die van de U-motoren is echt wezenlijk anders vanwege de monopoint injectie. En die van de K ook vanwege de carburateur, maar dat weet je zelf ook wel denk ik zo
Die van de B18E en F zijn ook heel anders van vorm, dat kun je op een foto al wel zien. Persoonlijk denk ik dat die van de EP/FP en B16 uitwisselbaar zijn, al zou je goed moeten kijken of er misschien een sensor is toegevoegd/weggelaten, een extra nippeltje zit, de gasklep iets anders vast zit... maar niets wezenlijks zoals andere koelwaterkanalen o.i.d.
Ik denk dat er ergens wel een merkteken ingegoten is waaruit je in elk geval de productiemaand en -jaar kunt afleiden. En misschien staat er ook wel ergens een nummer verstopt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-04-2019 07:47 #981703
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil spruitstukken multipoint injectie 400-serie
Dank je Joost! Daar kan ik zeker wat mee.
Ik ga eens zoeken naar een jaartal en/of onderdeelnummer. Volvo kennende zal er zoiets wel op staan inderdaad.
Zo op het oog kon ik niks aparts vinden, al is het wel zo dat de ene op de auto gemonteerd zit en ik de andere los heb liggen. Voor een eventuele ombouw van 340 1.7 naar injectie is een ander nippeltje of zo ook niet het probleem denk ik.
Ik ga eens zoeken naar een jaartal en/of onderdeelnummer. Volvo kennende zal er zoiets wel op staan inderdaad.
Zo op het oog kon ik niks aparts vinden, al is het wel zo dat de ene op de auto gemonteerd zit en ik de andere los heb liggen. Voor een eventuele ombouw van 340 1.7 naar injectie is een ander nippeltje of zo ook niet het probleem denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets