Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.
Circuit
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2004 20:06 #656550
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Circuit
Heb je er niet 1 te koop ? Je hebt er toch drie
.... Ik ben namelijk op zoek naar een 360.
Gr Thomas

Gr Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2004 20:17 #656551
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2004 17:35 #656552
door V300 register
het is een gewone standaard 360 glt zonder egr en pulsair en het is een hoge compressie motor en die van mijn race auto ook en die gaf 126,6 pk zonder tussen demper en een pipercros luchtfilter en de kleppen op de minimale speling maar mijn gewone straat 360 is gewoon standaard maar rij altijd er door enzo hij loopt rechtuit op de snelweg in zijn 5 195km
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2004 17:38 #656553
door V300 register
geen glt te koop wel een 360gle met een snelle b19e motor nog geen ton gelopen zit nog apk op alleen schade rv met wiel tegen een boom gestaan mvg dennis
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2004 19:04 #656554
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Circuit
Wat voor carrosserievorm? Ben niet geinteresseerd in een sedan helaas. en wat moet ik me bij die schade voorstellen?
Gr Thomas
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2004 00:06 #656555
door V300 register
Als je tussen demper verweiderd maakt die dan erg veel herrie !! want de mijne is beetje lek aan het raken en ik dacht haal gewoon me tussen demper weg en zet er een rechte pijp tussen. Maar ja ik wil niet van die irritante herrie hebben als ik op de snelweg zit en me radio niet kan horen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2004 00:22 #656556
door V300 register
jah.. dat geeft wel irritante herrie.
stil en sterk dat gaat nou eenmaal niet 100% samen.
Trouwens; het is veel beter om juist de einddemper aan te passen, en de middendemper te laten zitten (die is toch open en vormt geen weerstand voor de doorstroming)
de einddemper is van t labyrinth type (is echt een 'muffler') en geeft wel een beetje drukverlies. die vervangen door nog een open demper geeft bijna 0 weerstand en een redelijk pittig geluidje. Helemaal weglaten vd laatste demper kan ook maar dan wordt het een aso sound.
(zelfs met een 1100 motor al)
Groetjes Wouter
stil en sterk dat gaat nou eenmaal niet 100% samen.
Trouwens; het is veel beter om juist de einddemper aan te passen, en de middendemper te laten zitten (die is toch open en vormt geen weerstand voor de doorstroming)
de einddemper is van t labyrinth type (is echt een 'muffler') en geeft wel een beetje drukverlies. die vervangen door nog een open demper geeft bijna 0 weerstand en een redelijk pittig geluidje. Helemaal weglaten vd laatste demper kan ook maar dan wordt het een aso sound.
(zelfs met een 1100 motor al)
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2004 09:01 #656557
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2004 09:44 #656558
door V300 register
juist ja.. dat is zo'n open type.
De reden waarom je overigens liefst NIET met de middendemper moet klooien, is dat er meer rekenwerk in een uitlaat zit dan je zou denken. De drukgolf die bij het openen van de uitlaatklep de voorpijp in gaat kan bepaalde 'reflecties' of zeg maar 'terugkaatsingen' teweeg brengen waardoor op het moment van een volgende uitlaatslag aan de gassen 'getrokken' wordt of juist tegengehouden. Dit merk je vooral in de wat lagere toerentallen, en kan een behoorlijk verlies van koppel opleveren.
Auto's die oorspronkelijk een Katalysator hadden zou je dus voor de goede gang van zaken van net zo'n middendemper moeten voorzien als een katloze. De ontstekingscurve maakt dan trouwens ook nog verschil.
groetjes Wouter
De reden waarom je overigens liefst NIET met de middendemper moet klooien, is dat er meer rekenwerk in een uitlaat zit dan je zou denken. De drukgolf die bij het openen van de uitlaatklep de voorpijp in gaat kan bepaalde 'reflecties' of zeg maar 'terugkaatsingen' teweeg brengen waardoor op het moment van een volgende uitlaatslag aan de gassen 'getrokken' wordt of juist tegengehouden. Dit merk je vooral in de wat lagere toerentallen, en kan een behoorlijk verlies van koppel opleveren.
Auto's die oorspronkelijk een Katalysator hadden zou je dus voor de goede gang van zaken van net zo'n middendemper moeten voorzien als een katloze. De ontstekingscurve maakt dan trouwens ook nog verschil.
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2004 17:55 #656559
door V300 register
tussen demper weg halen is erg aan te raden gaat niet veel herrie meer geven want wij zitten met de geluids norm en die is strenger dan voor op straat onder mijn race 360 heb ik vanaf mijn voorpijp 1 rechte pijp van 54 tot aan mijn achterdemper en daar heb ik een demper onder zitten van een 360 van voor bj 85 eentje die niet om de demper heen gaat en dan pas naar achteren
en maakt niet veel herrie !!!!!!
en maakt niet veel herrie !!!!!!
Moderators: Mark Smeets