Remdrukverdeler

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2020 13:58 #635437 door V300 register
Remdrukverdeler is gemaakt door V300 register
Daar ga ik vanuit. Dat ding wat onder de hoofdrem cylinder zit en aan de remleidingen vastzit.

Aan de buitenkant oogt hij nogal verroest. Geen lekkage te zien, en geen roest op de remleidingen. Mag dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2020 16:17 #988449 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Remdrukverdeler
Dat is inderdaad de verdeler, en zijn over het algemeen allemaal erg roestig aan de buitenkant.

Verder geen probleem, zolang je leidingen maar goed zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2020 16:33 #988451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remdrukverdeler
Daarom is het goed dat je naar iemand gaat die ook oude auto,s keurt. Kan me voorstellen dat een dealer die keurt en nooit oude wagens krijgt denkt wat is dit nu weer. Roest op remdelen? Afkeuren... Terwijl dat van de APK dan wel weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2020 23:45 #988462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remdrukverdeler
De buitenkant van de verdeler maakt inderdaad niks uit; het gaat om de binnenkant, en dan vooral de staat van de rubbers en plunjer(s).
Over het algemeen gaan ze niet snel stuk, maar na een jaar of 40 gaan ze van binnen wel langzaam de geest geven. Dit merk je vanzelf doordat de remmen linksvoor/rechtsvoor/achter een groot verschil krijgen in remdruk (en dus remkracht per wiel) of zoals ik recent had, dat 'ie gaat lekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2020 12:14 #988465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remdrukverdeler
Precies. De remslangen roesten trouwens niet snel van een 340. Je hebt eerder kans dat de bouten roesten. (bouten remleiding) Weet niet wat daar de eisen aan zijn... Ik denk dat daar wel lichte roest op mag zitten.

Echter op de remslangen dat ijzer, mag geen roest zitten want dan kunnen ze er vanaf schieten.

Maar zijn die krengen nog nieuw te koop? Volgens mij niet... Revisie?

Heeft een 340 een gescheiden remsysteem trouwens? Ik denk het wel. (omdat ik zag dat het echt uit twee delen bestond in de auto) Want anders zit je gewoon zonder remmen bij een flinke lekkage ineens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2020 14:03 #988467 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remdrukverdeler
Jep... voor-achter gescheiden. Niet zo chic als bij de grote broers (twee circuits die ieder beide voorremmen en één achterrem voor hun rekening nemen) maar toch beter dan een systeem zonder redundantie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD