Nieuwe schokdempers en Veren voor.
- V300 register
- Verbannen
Mijn veren zijn helemaal op van voren, kan niet met een passagier een bocht maken, of hij komt tegen te wielkast aan..:no:
Ik denk dat ik maar gelijk de schokdempers ook wil vervangen, maar kan maar lastig schokdempers en veren vinden.
Tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.born-built-beauties.eu
www.dafhobby.nl
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde, overigens.
Maar dit zijn de bekendste aanbieders van nieuwe spullen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=126...vo%20340/360%20serie
Skandix in Duitsland heeft ze ook
skandix.de/en/spare-parts/suspension-ste...il-pressure/1001297/
En tevens de veren (bouwjaar vanaf 1981)
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...-front-axle/1001682/
Ik ben op dit moment ook een paar veerpoten aan het opknappen. Eerst helemaal kaalgemaakt, geschuurd, RX5+10 erover. Volgens ben ik ze nu aan 't opbouwen met nieuwe onderdelen; schokdempers (Monroe MR960), veren van Skandix, veerpootlagers, wiellagers, remschijven e.d. e.d.
Ik zal eerdaags wel een fotootje plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is het trouwens nodig om de wielen opnieuw uit te laten lijnen na het verwijderen van de voorpoten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jesse340;258083 schreef : Is het trouwens nodig om de wielen opnieuw uit te laten lijnen na het verwijderen van de voorpoten?
Zo lang je de stuurkogel niet gaat verdraaien, is het in principe niet nodig.
Deze buitenste stuurkogel kan trouwens behoorlijk vast zitten. Je kunt hiervoor een stuurkogeltrekker gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Moet je eens vragen aldaar, of die onder de Classic categorie vallen.
Niet goedkoop, wel topkwaliteit.
Als je de veerpoten helemaal uit elkaar hebt gehaald en nieuwe veren
en dempers hebt gemonteerd, zou ik zeker even opnieuw uit laten lijnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Land Rover geschikt zijn als achterdempers voor de 300.
Ik kon het niet laten en heb even in de catalogus op de site van Koni gekeken.
Misschien zijn de dempers van een Golf 1 Diesel of BMW E30 ook wel te gebruiken op een 300.
Dit zijn in ieder geval gasgevulde exemplaren. Contacteer Koni even zelf als je
hierin geïnteresseerd bent. Wij horen graag wat je gaat doen. En er gaat niets
boven plaatjes van de toestand "voor" en "na" de wissel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
François;258086 schreef : Ik meen me te herinneren dat de schokdempers op de vooras van een bepaalde
Land Rover geschikt zijn als achterdempers voor de 300.
Ik kon het niet laten en heb even in de catalogus op de site van Koni gekeken.
Misschien zijn de dempers van een Golf 1 Diesel of BMW E30 ook wel te gebruiken op een 300.
Dit zijn in ieder geval gasgevulde exemplaren. Contacteer Koni even zelf als je
hierin geïnteresseerd bent. Wij horen graag wat je gaat doen. En er gaat niets
boven plaatjes van de toestand "voor" en "na" de wissel.
In Engeland in de 'drift scene' gebruiken ze die landrover schokdempers achter inderdaad. Dat past, maar is natuurlijk veel te stijf, omdat die landrover zwaarder is. Zou ik niet doen
De Gof 1 voorschokdempers passen, maar je moet wel een kleine aanpassing doen. Aan de onderzijde missen deze een stukje ter vulling van de veerpoot. Hier moet je zelf een rond stukje ijzer voor maken, dat de ruimte opvult.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Diameter: 45mm
Inbouwhoogte: 34cm
Cilinder maximaal in: 44cm
Cilinder maximaal uit: 60cm
Misschien heb je hier iets aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.