Afkeur op lekkage hoofdrempomp
- V300 register
- Verbannen
Vandaag heb ik mijn 343 voor de aankomende APK laten voorkeuren bij mijn garage. Ondanks dat het mij allemaal erg meevalt heb ik wel een probleempje met de rempomp, namelijk lekkage...
Nu kan ik twee dingen doen, de oude rempomp eruit slopen en vervangen voor een nieuwe. Of een nieuwe type bekrachtiger plaatsen, aangezien hij toch lekt tussen bekrachtiger en pomp.
Ik weet uit de verhalen hier dat een later type rembekrachtiger een stuk beter remt dan de oude meuk die nu in de 343 zit.
De vraag is dan ook, is zo'n later type (1985-1991) uitwisselbaar met die uit een 343?
Zo ja, nu zoek ik nog iemand die een (later type) rembekrachtiger en pomp heeft liggen?
Ik hoor graag jullie bevindingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De zoekfunctie heeft het topic gevonden waar het antwoord op mijn vraag wordt gegeven.
Ik ga gauw opzoek naar een bekrachtiger en hoofdremcilinder
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11030
Steven340;249347 schreef : Ik denk dat dat gewoon plug & play is.
Heb een 340 DL van '83 waar ook een nieuw type rembekrachtiger al in zat.
En remt super.
AvdAkker;249367 schreef : Kan bevestigen dat dit plug&play is, zelfde modificatie op m'n 343 uitgevoerd.
Albert1;249395 schreef : Heb hem gister vervangen, stelde echt niks voor. Drie keer remlangs van hoofdcilinder los. De aansluiting bij de pedaal los, 4x een boutje M8 boutje door schutbord los en vacuüm slang los. Heb de hoofdcilinder ook mee vervangen. Remklauwen voor en remcilinder achter ga ik ook vervangen dus het systeem moet nog worden ontlucht. Hoop dat dit gaat met een remsysteem waar vrijwel geen remvloeistof meer in zit. (zonder apparaat).
[ATTACH]4859[/ATTACH]
[ATTACH]4860[/ATTACH]
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
indien je de hoofdremcilinder van de rembekrachtiger af schroeft (2 moertjes extra werk) hoef je de remleidingen niet te lossen; wel voorzichtig zijn met het verbuigen van de leidingen; eerst even de leidingen uit de clipjes halen
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- E. van Oostveen
- Nieuw lid