Andere Wielremcilinder Volvo 360 (waar te verkijgen)?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Nu ben ik weer de remmer aan het upgraden de volgende dingen zijn gedaan of liggen kaar om gemonteerd te worden.
-sterke nieuwe type rembekrachtiging
-staal vlochten remslangen rondom
-nieuwe remschijven
-nieuwe remklauw
-Fredoro DS 2500 remblokken
- nieuwe remcilinder achter
- nieuw remschoen achter
- alle veertjes enz van trommel remmen nieuw
En misschien nieuwe handremkabels
Als ik opzoek ga naar remcilinders kom ik enkel DELPHI en TRW enz tegen.
Beide dezelfde troep ben ik ook achter gekomen.
Weet iemand waar ik betere kan krijgen?
Geen NOS want die weet ik ook uit ervaring dat ze binnen no time lek zijn.
Waarschijnlijk doordat ze al roestig zijn bij de montage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je ze elk jaar vervangt net als bij een raceauto dan was er niets op tegen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Dan gaat het langer goed...
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Albert1;255181 schreef : ..............Als ik opzoek ga naar remcilinders kom ik enkel DELPHI en TRW enz tegen.
Beide dezelfde troep ben ik ook achter gekomen.
Weet iemand waar ik betere kan krijgen?................
Google is your friend :yesyes::
www.reservedelenstore.nl/search?keyword=Remcilinder
www.mister-auto.nl/remcilinder/volvo/340...2-0-105pk-1984-1987/
www.mijnautoonderdelen.nl/wielremcilinde...o-360/?typeCode=9513
zelf even de goede model en motor zoeken
:wtf2: Ik denk dat je nu keuze genoeg heb :humor:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Het is alleen dat er geen datum op staat.Robert340;255182 schreef : Als ik het mij goed herinner adviseerde Gerard tijdens de technieklezing over de remmen om geen staalgevlochten leidingen te nemen, omdat je aan de buitenkant niet kan zien wat de staat is van het rubber aan de binnenkant.
Als je ze elk jaar vervangt net als bij een raceauto dan was er niets op tegen.
Ik hou zelf een exel bestand bij waarin ik dit alles vermeld. (ook voor de vloeistoffen). Ik ga er vanuit dat de staal omvlochten wel wat langer meegaan dan een jaar.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Ik vervang mijn remvloeistof elke twee jaar. (voorheen met pomp, sinds kort met zo'n reseverwiel set)Erik;255185 schreef : Ik ben benieuwd. Ik heb goede ervaringen met Delphi. is de remvloeistof ook vervangen?
Delphi. is ook nog eens van de goedkoopste die nog wel leverbaar is. De keuze is best groot met wat ze aangeven. Maar het grootste gedeelten van de andere merken is niet meer te verkrijgen.
Lijkt mij een makkelijke keus dan. Haal ik ze ook wel eerst uit elkaar en smeer in. (wat Joost zegt)
- V300 register
- Verbannen
Albert1;255189 schreef : Ik hou zelf een exel bestand bij waarin ik dit alles vermeld. (ook voor de vloeistoffen). Ik ga er vanuit dat de staal omvlochten wel wat langer meegaan dan een jaar.
Dat doen ze ook wel, zal weinig verschil maken met gewone rubberen remslangen verwacht ik. Het probleem is alleen dat je niet kunt zien wanneer er droogtescheurtjes komen. Dat kan na 3 jaar zijn of na 10 jaar, of... De enige optie is dan om ze voortijdig te vervangen.
Ik heb staal omvlochten remleidingen op de motor gehad, op de andere motor gewone rubberen. Je merkt het verschil toch wel in remmen, vooral als je tegen het blokkeren aan remt, dan merk je dat je remhendel als het ware net iets preciezer te doseren is. Voor gewoon straatgebruik vind ik het de meerprijs echter absoluut niet waard. Op de motor niet, en op een auto al helemaal niet omdat je dan niet zo precies hoeft te remmen als op een motor. Liever een keer vaker rubberen slangen vervangen.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid