Geluid vanuit stuurhuis

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2019 16:55 #635175 door V300 register
Geluid vanuit stuurhuis is gemaakt door V300 register
Hallo,

Nu ik aan het wachten ben op de spruitstukpakking dacht ik laat ik dit ook maar eens vragen;
Eigenlijk alleen bij het naar links sturen en dan vooral bij de eerste slag hoor je een soort rubberig geluid. Het lijkt een beetje op het geluid wat een band maakt als je stuurt zonder dat je rijdt. Iets schurends/wrijvends. Je voelt (of dat idee heb ik) dat het ook iets moeilijker gaat dan naar rechts sturen. Hij stuurt verder wel gewoon strak en zonder speling.
Laatst heb ik zitten luisteren waar het vandaan komt en dit lijkt uit het stuurhuis te komen..
Is dit een bekend probleem voor iemand?
Ik las op dit forum dat achter de bus met nr 17 op de afbeelding vet ingespoten kan worden ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4365 , post #6).
Is dat te doen zonder het stuur uit 'balans' te halen (want nr 11 tm 17 moeten er dan uit en ik las dat die imbus iets met afstellen te maken had).
Of heeft iemand een ander idee waar het aan zou kunnen liggen? Dit trillingsdemper die erboven zit is nog heel en zonder scheuren iig.

http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=5312&stc=1&d=1561646849

Het gaat om een 340 uit '90.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2019 20:14 #982516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geluid vanuit stuurhuis
Een ander idee kan zijn het vervangen van het stuurhuis incl stuurstangen.
Heb ik zelf gedaan bij Erik op de brug, is niet heel moeilijk maar zonder een brug is het wel lastig en was ik er niet aan begonnen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets