probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-08-2018 23:15 #634955
door V300 register
probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan is gemaakt door V300 register
Vandaag moest ik met mijn nieuwe sedan naar Deventer omdat de trein het weer eens liet afweten. Toen ik in de buurt van Deventer was, merkte ik dat de remmen praktisch niets deden. Heel voorzichtig Deventer binnen gereden en meteen naar een garage gegaan. Daar kreeg ik een fiets mee en zouden ze naar de auto kijken. Er bleek een scheur te hebben gezeten in de slang die naar de rembekrachtiger ging. Die slang had zichzelf vervolgens verstopt met smurrie. De garage heeft er een nieuwe slang op gezet en de remmen doen het weer prima. Maar toen ik wegreed merkte ik dat het vacuumsysteem van de vario niet meer werkte. Ik weer terug maar de garage bleek al gesloten te zijn. Vervolgens de wegenwacht erbij gehaald die er ook niet uit kwam. Alle slangen leken goed op hun plek te zitten. Uiteindelijk de twee slangen bij de EMVK omgewisseld en toen leek het systeem weer een beetje te werken, alhoewel het wegrijden veel moeite kost. Ik ben in ieder geval veilig thuis gekomen. Nu de auto maar stil laten staan totdat hij een keer naar Erik kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-08-2018 06:11 #976643
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
Slangen omgewisseld bij de EMVK en toen leek het weer te werken.
Kan ook een schakelaar zijn die blijft hangen, zoals de remdruk schakelaar of de kickdown schakelaar.
Dan blijft de terugschakel kant zuigen, en als je deze dus nu omgedraaid heb, zul je zien dat hij wel opschakeld maar moeilijk weer terug komt in z'n hoogste verzet, en het dus je koppeling kost met weggrijden.
Start de motor eens en kijk welke kant constant zuigt.
Als de aansluiting richting de zekeringskast blijft zuigen blijft er een schakelaar hangen. Er van uitgaande dat de EMVK zelf goed is.
Kan ook een schakelaar zijn die blijft hangen, zoals de remdruk schakelaar of de kickdown schakelaar.
Dan blijft de terugschakel kant zuigen, en als je deze dus nu omgedraaid heb, zul je zien dat hij wel opschakeld maar moeilijk weer terug komt in z'n hoogste verzet, en het dus je koppeling kost met weggrijden.
Start de motor eens en kijk welke kant constant zuigt.
Als de aansluiting richting de zekeringskast blijft zuigen blijft er een schakelaar hangen. Er van uitgaande dat de EMVK zelf goed is.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-08-2018 11:42 #976651
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
Wat Steven zegt. Er is best kans dat de remdrukschakelaar is blijven hangen omdat je harder hebt moeten trappen, of omdat de garage dat heeft gedaan om te controleren of het nu wel allemaal werkt.
Als je tzt naar Erik gaat: slangen weer monteren zoals ze horen, en het stekkertje van de terugschakelkant van de EMVK lostrekken. Rijden zonder opschakelvacuum is altijd beter dan rijden met de bergrem er continu op (sprak de ervaringsdeskundige)
Als je tzt naar Erik gaat: slangen weer monteren zoals ze horen, en het stekkertje van de terugschakelkant van de EMVK lostrekken. Rijden zonder opschakelvacuum is altijd beter dan rijden met de bergrem er continu op (sprak de ervaringsdeskundige)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-08-2018 16:46 #976655
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
Een schakelaar heb ik wel liggen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-08-2018 19:41 #976661
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
Dank voor reacties Jongens. Vanochtend wilde ik de auto verplaatsen maar kreeg ik hem helemaal niet van zijn plaats. Vrijdag ga ik de stekkertruc uitproberen.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-08-2018 20:03 #976664
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
En de slangen meteen weer goed zetten, de CVT staat nu in een hoog verzet.
Anders even één wiel opkrikken en gas geven in de drive.
Heeft de vario de kans om weer goed te staan zonder dat je de koppeling teveel belast.
Anders even één wiel opkrikken en gas geven in de drive.
Heeft de vario de kans om weer goed te staan zonder dat je de koppeling teveel belast.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2018 12:44 #976687
door V300 register
Ik heb de auto gelukkig de auto weer van zijn plaats kunnen krijgen dankzij de tip van Niels. Stekkertje los en nu binnenkort de auto zonder opschakelvacuum naar Venhorst rijden. Ik vond overigens in mijn boekenkast een uitgave van "de variomatic" (clubblad van de DAf-club) uit 2002 waarin de werking van de Volvo-variomatic inclusief storingen + oplossingen wordt beschreven. Zal ik die scannen en hier plaatsen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2018 16:23 #976690
door V300 register
Niet hier plaatsen, maar opsturen voor upload naar de Technische Documentatie. Ik zal eens kijken of ik nog FTP rechten heb daar, dan kan ik hem wel er op zetten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-09-2018 16:05 #976714
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic probleem opgelost, nieuw probleem ontstaan
Niet opsturen, dan kan het kwijt raken. Persoonlijk overhandigen op een afgesproken plek is beter.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2018 13:44 #976766
door V300 register
Doe allebei een lange regenjas aan, hoed en zonnebril op en uitwisselen d.m.v. het verwisselen van twee gelijke koffers via een bankje in het park.
Moderators: Mark Smeets