Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2017 14:16 #634507
door Albert Jan Algera
Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)? is gemaakt door Albert Jan Algera
Heb van het weekend rode koni's voor (1.25 open) en 2,5 cm verlagings-veren op de 360 GLE geplaatst.
De auto rijdt stukken beter in de bochten. Niet meer dat erge overhellen.
Niet gek dat de schokdempers niet goed werkte want de bovenste olie kering hing los. :wtf:
Maar goed, had de auto een tijd terug laten uitlijnen en nu zijn de nieuwe voorbanden na 40.000km aan vervanging toe terwijl de achterste nog goed zijn:wtf2:.
Nadat ik de veerpoot los had, merkte ik dat de losse draagarm makkelijk een paar centimeter heen en weer te halen was (axiaal). Dit lijkt me niet de bedoeling. Niet dat er speling op zat, maar het rubber was gewoon te poreus denk ik.
Zo het kunnen dat de auto hierdoor te veel uitspoor krijgt en hierdoor meer slijtage aan de banden geeft?
Zou ik dit kunnen oplossen door het rubber te ver vangen voor PU-bussen i.p.v daararm rubbers? Of ligt het ergens anders aan? ik hoor het graag?
De auto rijdt stukken beter in de bochten. Niet meer dat erge overhellen.
Niet gek dat de schokdempers niet goed werkte want de bovenste olie kering hing los. :wtf:
Maar goed, had de auto een tijd terug laten uitlijnen en nu zijn de nieuwe voorbanden na 40.000km aan vervanging toe terwijl de achterste nog goed zijn:wtf2:.
Nadat ik de veerpoot los had, merkte ik dat de losse draagarm makkelijk een paar centimeter heen en weer te halen was (axiaal). Dit lijkt me niet de bedoeling. Niet dat er speling op zat, maar het rubber was gewoon te poreus denk ik.
Zo het kunnen dat de auto hierdoor te veel uitspoor krijgt en hierdoor meer slijtage aan de banden geeft?
Zou ik dit kunnen oplossen door het rubber te ver vangen voor PU-bussen i.p.v daararm rubbers? Of ligt het ergens anders aan? ik hoor het graag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2017 14:51 #967976
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34...stuurinrichting.html
Deze moet je hebben. Ik denk met name die van de reactiearm, maar ik zou alles vervangen. Ga je zeker merken. Ook na montage nieuwe veerpatronen auto weer laten uitlijnen.
Ik heb de voorbanden er al 80.000 km op zitten en hebben nog ruim profiel. Met bijna alleen snelweg rijden. Achterbanden waren na 60.000 op. Slijtage mooi gelijkmatig.
EDIT: die ''cupjes'' waar de reactiearmen in zitten, kunnen doorgerot zijn. Kan je vervangen door betere exemplaren.
Deze moet je hebben. Ik denk met name die van de reactiearm, maar ik zou alles vervangen. Ga je zeker merken. Ook na montage nieuwe veerpatronen auto weer laten uitlijnen.
Ik heb de voorbanden er al 80.000 km op zitten en hebben nog ruim profiel. Met bijna alleen snelweg rijden. Achterbanden waren na 60.000 op. Slijtage mooi gelijkmatig.
EDIT: die ''cupjes'' waar de reactiearmen in zitten, kunnen doorgerot zijn. Kan je vervangen door betere exemplaren.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
12-06-2017 16:32 #967980
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
Waar heb je die veren met 2,5 cm verlaging gevonden?
Hoe bevallen ze qua stugheid?
Ik heb custom veren met 3 cm verlaging, maar vind ze icm PU rubbers te hard / stijf. Dus ben benieuwd naar jou ervaringen.
Hoe bevallen ze qua stugheid?
Ik heb custom veren met 3 cm verlaging, maar vind ze icm PU rubbers te hard / stijf. Dus ben benieuwd naar jou ervaringen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2017 17:00 #967981
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
Je had ook gewone rubbers kunnen gebruiken. Zeker voor dagelijks niet sportief gebruik wordt dat vaker geadviseerd.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2017 17:05 #967982
door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
@lucluc Ik ga eens hem eens mailen voor de complete set, hoop dat dit het probleem oplost. Na monteren ervan laat ik hem wel uitlijnen (voorbanden zijn nu toch al verloren zaak) en daarna komen er 4 nieuwe banden op 14" velgen onder. Vind de banden van 13" veel te hoog, rollen te veel in bochten.
@volvofreak: De veren komen ook van www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34...ning_onderdelen.html Ben er erg tevreden over, stuk stugger dan die originele GLE veren maar niet heel hard. Kan nog gewoon hard over drempels rijden en comfortabel over golvende weg rijden. Het was de bedoeling dat er Intrax veren onder de GLE kwamen, maar deze vond ik toch wat te laag. (kon deze wel gebruiken voor andere 360)
@volvofreak: De veren komen ook van www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34...ning_onderdelen.html Ben er erg tevreden over, stuk stugger dan die originele GLE veren maar niet heel hard. Kan nog gewoon hard over drempels rijden en comfortabel over golvende weg rijden. Het was de bedoeling dat er Intrax veren onder de GLE kwamen, maar deze vond ik toch wat te laag. (kon deze wel gebruiken voor andere 360)
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2017 23:41 #967986
door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Slappe draagarmrubbes, verkeerde uitlijning. (PU bussen plaatsen)?
Misschien moet ik me er toch iets meer in verdiepen. Denk er namelijk nu aan om pu bussen te nemen bij draagarm en rubber bij torsiebar. Zodat het comfort wel fijn blijft. Of werkt dat niet goed?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2017 00:12 #967987
door V300 register
Excusé voor de enorme off-topic... maar holy crap: een heuse Kawa KLR 600!
:drool: :drool: :drool:
Is die nog in gebruik? :f
:drool: :drool: :drool:
Is die nog in gebruik? :f
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-06-2017 13:20 #967994
door Albert Jan Algera
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2017 17:13 #967997
door V300 register
Prachtig! Ik heb ooit een XT en een XL350 gehad.
Long, long time ago...
Je hebt een PB.
Long, long time ago...
Je hebt een PB.
Moderators: Mark Smeets