Wat voor veren heb ik hier liggen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2016 20:01 #633967
door V300 register
Wat voor veren heb ik hier liggen? is gemaakt door V300 register
Beste allemaal,
Ik heb vandaag goedkoop 2 goede veerpoten op de kop kunnen tikken. Nu viel me wat op, want volgens mij zitten er verlagingsveren of zo op want de veer staat niet op spanning en kun je een paar millimeter op en neer bewegen. Omdat deze veren er zo op het eerste zicht nog zo goed als nieuw zijn wil ik ze misschien weer gaan gebruiken voor de rode 340 GL Special.
Nu heb ik een paar vragen over deze veren:
-Iemand een idee wat voor veren het zijn? (Intrax?)
-Iemand een idee hoeveel ze de auto verlagen?
-Iemand een idee of het comfort er (veel) op achteruit zal gaan? m.a.w. zijn deze veel stugger dan origineel?
Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!
Ik heb vandaag goedkoop 2 goede veerpoten op de kop kunnen tikken. Nu viel me wat op, want volgens mij zitten er verlagingsveren of zo op want de veer staat niet op spanning en kun je een paar millimeter op en neer bewegen. Omdat deze veren er zo op het eerste zicht nog zo goed als nieuw zijn wil ik ze misschien weer gaan gebruiken voor de rode 340 GL Special.
Nu heb ik een paar vragen over deze veren:
-Iemand een idee wat voor veren het zijn? (Intrax?)
-Iemand een idee hoeveel ze de auto verlagen?
-Iemand een idee of het comfort er (veel) op achteruit zal gaan? m.a.w. zijn deze veel stugger dan origineel?
Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-02-2016 20:07 #963228
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat voor veren heb ik hier liggen?
intraxx veren liggen bij een 300 niet los tussen de schotels, worden ook ingespannen.
kan van alles zijn, monteren en uitproberen zou ik zeggen:) zitten er ook andere schokdempers in de voorpoten?
kan van alles zijn, monteren en uitproberen zou ik zeggen:) zitten er ook andere schokdempers in de voorpoten?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2016 20:16 #963229
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat voor veren heb ik hier liggen?
Dank voor het advies Anjo.
Heel apart die veren. Ze liggen al redelijk los tussen de schotels, en nog kan ik ze met 2 handen zonder er op te gaan hangen een centimeter of wat indrukken. Mij lijkt dus dat er niet veel bodemspeling meer over zal blijven...
Schokdempers weet ik nog niet, die ga ik er vrijdag even uitschroeven. Stiekem hoop ik natuurlijk dat die ook al vervangen zijn door wat leuks natuurlijk
Heel apart die veren. Ze liggen al redelijk los tussen de schotels, en nog kan ik ze met 2 handen zonder er op te gaan hangen een centimeter of wat indrukken. Mij lijkt dus dat er niet veel bodemspeling meer over zal blijven...
Schokdempers weet ik nog niet, die ga ik er vrijdag even uitschroeven. Stiekem hoop ik natuurlijk dat die ook al vervangen zijn door wat leuks natuurlijk
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2016 22:18 #963234
door V300 register
Onder mijn GLS zitten veren die 2 cm verlagen (GLT veren) en die klemmen ook niet helemaal in de insparingen van de originele veren.
Naast Intraxx is er nog zo?n merk van verlagingsveren. Ben ff kwijt hoe die heten.
Volgens mij hoeven korte veren niet per se oncomfortabel te zijn. Het is meer de combinatie met stugge dempers.
Naast Intraxx is er nog zo?n merk van verlagingsveren. Ben ff kwijt hoe die heten.
Volgens mij hoeven korte veren niet per se oncomfortabel te zijn. Het is meer de combinatie met stugge dempers.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-02-2016 09:23 #963238
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Wat voor veren heb ik hier liggen?
Zijn het wel veren voor een 300?
Er kan van alles tussengeschoven worden....
Er kan van alles tussengeschoven worden....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-02-2016 20:06 #963246
door V300 register
Bedankt heren,
Onder jou auto ziet dat er prima uit Jean-Luc, zo'n verlaging mag op zich ook wel onder mijn 340. Wordt toch uitproberen dan!
Ook een goede opmerking Robbert Jan, ik heb dus werkelijk geen idee. De diameter van de veer past wel precies in de schotels, dus wat dat betreft zou het wel toevallig zijn dat dat bij een andere auto precies het zelfde is, en qua hoogte ook nog past.
Onder jou auto ziet dat er prima uit Jean-Luc, zo'n verlaging mag op zich ook wel onder mijn 340. Wordt toch uitproberen dan!
Ook een goede opmerking Robbert Jan, ik heb dus werkelijk geen idee. De diameter van de veer past wel precies in de schotels, dus wat dat betreft zou het wel toevallig zijn dat dat bij een andere auto precies het zelfde is, en qua hoogte ook nog past.
Moderators: Mark Smeets