Verschil wielremcilinders
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-08-2015 13:15 #633773
door V300 register
Verschil wielremcilinders is gemaakt door V300 register
Ik heb wielremcilinders van de 360 vervangen voor mooie nieuwe voor een 340. Alleen natuurlijk pas achteraf even gekeken of 340 en 360 wel hetzelfde zijn, en dat blijkt dus niet zo te zijn.
Diameters zijn:
340 19mm
360 20.6mm
Zou dit veel verschil maken? Zelfde druk op een kleiner oppervlak = harder remmen?
Diameters zijn:
340 19mm
360 20.6mm
Zou dit veel verschil maken? Zelfde druk op een kleiner oppervlak = harder remmen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-08-2015 22:08 #958215
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Verschil wielremcilinders
Zelfde druk op kleiner oppervlak = minder remkracht op achteras
Ik denk dat de remmen van een 360 niet zonder reden anders zijn dan van een 340
Heeft o.a.te maken met het grotere gewicht van een 360 .
Ik vermoed, maar ook niet meer dan een vermoeden , dat het te maken heeft met de fading test , die volgens EG voorgeschreven is .
Met die 340 wrc heb je bijna 18 % minder remkracht op de achteras.
Zal bij deellast wel loslopen, maar als je de auto max. belaad en de bergen in gaat,.................??
Ook moet bij remmen op ??n circuit minimaal 50 % van de voorgeschreven remvertraging worden gehaald, kan ook een punt van overweging zijn geweest.
Ik denk dat de remmen van een 360 niet zonder reden anders zijn dan van een 340
Heeft o.a.te maken met het grotere gewicht van een 360 .
Ik vermoed, maar ook niet meer dan een vermoeden , dat het te maken heeft met de fading test , die volgens EG voorgeschreven is .
Met die 340 wrc heb je bijna 18 % minder remkracht op de achteras.
Zal bij deellast wel loslopen, maar als je de auto max. belaad en de bergen in gaat,.................??
Ook moet bij remmen op ??n circuit minimaal 50 % van de voorgeschreven remvertraging worden gehaald, kan ook een punt van overweging zijn geweest.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-08-2015 14:11 #958228
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil wielremcilinders
Ok?, dankje voor de uitleg! Er zitten nu aan allebei de kanten 340 wielremcilinders op en dat remt eigenlijk heel goed. Voorlopig laat ik het maar zo.
Moderators: Mark Smeets