Tips demonteren voortrein/ stuurinrichting/ hoofdremcilinder/bekrachtiger

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2015 23:35 #633554 door V300 register
Momenteel ben ik mijn donor verder aan het demonteren. De veerpoten zijn er al onder vandaan, het motorblok is er uit, verwarmingshuis is er uit etc.
Maar nu wil ik ook graag de hoofdremcilinder- en bekrachtiger en de rest van de remmerij zoveel mogelijk als geheel demonteren voor eventueel hergebruik. Hoe kan ik dit het beste doen? Zijn er nog bepaalde dingen die ik in acht moet nemen om onnodig schade aan de onderdelen te voorkomen? Alle tips zijn welkom!

Ook wil ik het stuurhuis- en inrichting er uit halen. Het stuur is er al uit, evenals het dashboard. Ook hier wil ik zoveel mogelijk de onderdelen ongeschonden en zo compleet mogelijk demonteren voor eventueel hergebruik. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Op het stuurhuis waar de stuurkolom is verbonden zag ik een soort plastic kapje. Waar dient dit voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 09:35 #955329 door V300 register
Dat plastic kapje kun je verwijderen; het werkt als een scharnier.
Aan de zijde met de drukpinnetjes voorzichtig openen.
Dan zie je de trillingsdemper. 4 moeren sleutel 13 + inbus losmaken.
Gebruik een dop- of ringsleutel, NIET de open bekzijde, anders maak je
de zelfborgende moeren snel "rond" en dan ben je op wat minder subtiele,
zeg maar destructieve methoden aangewezen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 22:34 #955367 door V300 register
Bedankt voor de tip. Het plastic kapje fungeert dus als beschermkap, en heeft verder dus geen functie als ik het goed begrijp?

Op het moment dat ik de boutjes van de trillingsdemper loshaal, is daar dan ook tegelijkertijd de stuurkolom van het stuurhuis mee gedemonteerd?
Trek ik dan de stuurkolom naar binnen of naar buiten (respectievelijk dashboard- of motorruimte)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2015 10:36 #955564 door V300 register
Nee.De stuurkolom zit onder het dashboard ook nog met 4 bouten vast. En daarvoor moet minimal het instrumentenpaneel gedemonteerd worden anders kom je niet aan de bovenste bevestiging,onder de voorruit.

edit niet goed gelezen dash is al dr uit dan zie je de bouten wel zitten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2015 17:47 #955770 door V300 register

Bart Manders;234576 schreef : Nee.De stuurkolom zit onder het dashboard ook nog met 4 bouten vast. En daarvoor moet minimal het instrumentenpaneel gedemonteerd worden anders kom je niet aan de bovenste bevestiging,onder de voorruit.

edit niet goed gelezen dash is al dr uit dan zie je de bouten wel zitten

Nog bedankt voor de info. Die bouten had ik nog niet gezien, omdat het dashboard nog semi zit ingebouwd, ofwel is los, maar nog wel min of meer op zijn plek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC