Welke bandenspanning?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-08-2014 17:48 #633407
door Erick Janssen (GAST)
Welke bandenspanning? is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik kan niet zo snel de waarde van de banden spanning vinden voor de 185/60 x 14 banden, is dit bij iemand bekend?
Ik heb nu 2.1 bar druk in de banden.
Ik heb nu 2.1 bar druk in de banden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-08-2014 18:10 #950045
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Welke bandenspanning?
Ik doe altijd 2,4 voor en 2,3 achter met stalen velgen 5.0J en 175/70 R13 banden
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-08-2014 18:14 #950047
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke bandenspanning?
Standaard is 1.9 voor, 2.1 achter Veel mensen rijden alleen niet op de standaard bandenspanning zoals ik had gelezen in het verbruiks topic. Zelf heb ik 2.3 voor en 2.5 achter.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
23-08-2014 19:26 #950048
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Welke bandenspanning?
Dat is buiten de door Volvo voorgeschreven waarden zoals hierboven ook wel blijkt ook een persoonlijke voorkeur, ik houd ook voor 2.3 en achter 2.5 Bar aan, schijnt ook weer wat te schelen in verbruik.
??n ander heeft ook te maken met het beladen zijn van de auto, bij de winterbanden laat ik de spanning ietwat zakken als er echt winterse omstandigheden zijn, voor net dat beetje extra grip.
??n ander heeft ook te maken met het beladen zijn van de auto, bij de winterbanden laat ik de spanning ietwat zakken als er echt winterse omstandigheden zijn, voor net dat beetje extra grip.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2014 10:55 #950050
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Welke bandenspanning?
Ik heb altijd 2.0 voor en achter bij de smallere 13" banden maar ik zal bij mij bredere 14" banden de bandenspanning eens gaan opvoeren naar 2.3 voor en 2.5 achter en kijken of het verbruik beter wordt.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2014 17:59 #950054
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Welke bandenspanning?
Ben even naar een tankstation hier in de buurt geweest en heb geconstateerd dat de banden niet op spanning waren ongeveer ??n bar te weinig [laatst bij een Tango tankstation gevuld, apparaat misschien kapot gewest?].
Er zit nu 2.3 bar voor en 2.5 bar achter en al gelijk gemerkt dat het sturen een stuk makkelijker draaide en de auto op zich beter weg reed, nu nog kijken wat het verbruik gaat doen.
Er zit nu 2.3 bar voor en 2.5 bar achter en al gelijk gemerkt dat het sturen een stuk makkelijker draaide en de auto op zich beter weg reed, nu nog kijken wat het verbruik gaat doen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-08-2014 18:20 #950055
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke bandenspanning?
Ik gebruik die apparaten nooit, zijn zeer onnauwkeurig heb ik gemerkt. Ik pak meestal de 12V compressor die in auto's zit zonder reservewiel
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
24-08-2014 19:31 #950056
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Welke bandenspanning?
Ik gebruik meestal de hoge druk (fiets)pomp met manometer die bij mijn ouders in de schuur staat (heb er overigens zelf ook ??n)
En dan heb ik een losse manometer om de waarden met elkaar te vergelijken, scheelt tot nu toe zo weinig dat ik het met het blote oog nauwelijks kan zien.
En dan heb ik een losse manometer om de waarden met elkaar te vergelijken, scheelt tot nu toe zo weinig dat ik het met het blote oog nauwelijks kan zien.
Moderators: Mark Smeets