Homokineet
- V300 register
- Verbannen
Lijkt mij dat dit niet hoort, en dat de homokineet aan het eind van z'n latijn is..
Maar, moet ik gewoon simpelweg (nouja, simpel.. 12 vastgeroeste imbus boutjes los maken) de aandrijfas vervangen voor een goede, of is zo'n homokineet te repareren?
Iemand ervaring hiermee, of een linkje naar een handig topic?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Joris;226794 schreef : Bij mijn 360 maakt de homokineet aan de rechter achternaaf een bonkend geluid tijdens rijden, als hem met de hand beweeg 'klakt' ie ook!
Lijkt mij dat dit niet hoort, en dat de homokineet aan het eind van z'n latijn is..
Maar, moet ik gewoon simpelweg (nouja, simpel.. 12 vastgeroeste imbus boutjes los maken) de aandrijfas vervangen voor een goede, of is zo'n homokineet te repareren?
Iemand ervaring hiermee, of een linkje naar een handig topic?
Ervaring mee (vastgelast diff dus gebeurt bij mij nogal veel): eitje om te vervangen en ik heb nog nooit iemand gehoord die ze repareert.. Kortom, doen!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Bij mijn 345 zaten ze vast, er moesten er toen een paar afgeslepen worden
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Homokineet kan je ook vervangen. De Mazda 323 F en bij golfjes kwam het regelmatig voor. Maar bij een Volvo 340 is een andere as ergens halen wel wat eenvoudiger.
Van te voren de uiteinden van de boutjes (die steken er door heen) schoonkrabben met een staalborsteltje en inspuiten met kruipolie oid. De boutjes van binnen schoonmaken en met goed passen gereedschap losdraaien. Met een hamer de inbus er in tikken bied soms ook soelaas. Meestal zijn de boutjes na 1 slag al met de hand los te draaien.
- V300 register
- Verbannen