welke remblokken?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Omdat ik ook de schokbrekers, lagers e.d. wil gaan vervangen leek de welbekende "veerpootrevisie" mij een mooie gelegenheid om alles in ??n keer aan te pakken.
Ik weet alleen niet goed welke schijven en blokken ik moet aanschaffen. Mijn rijstijl is namelijk niet echt sportief en de remmen zullen dus relatief snel last krijgen van fading.
Zijn er schijven en blokken verkrijgbaar die hier beter tegen kunnen dan het standaard spul?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Juist als je wel een sportieve rijstijl zou hebben werd het pas interessant om de 'markt' te gaan verkennen wat remmerij betreft.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Fading is misschien niet het goede woord, ik bedoel een soort remblokken dat goed tegen rustig remmen kan.
Ik heb geprobeerd om de rijstijl erop aan te passen, maar ik verval weer in mijn oude gewoonte

Maar normaal straatspul dus. Dan ga ik me nu nog eens verdiepen in het onderdeel 'vering'.
- V300 register
- Verbannen
-

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel 2;220914 schreef : In de schuur liggen nog wel remblokken voor een 850, kun je zo pakken! Beetje op maat maken en monteren en klaar is kees

volvofiel 2;220914 schreef : In de schuur liggen nog wel remblokken voor een 850, kun je zo pakken! Beetje op maat maken en monteren en klaar is kees
klaar is "beun de haas" zal je wel bedoelen :lol:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dus verkeerslicht in de verte, even in de achteruitkijkspiegel kijken of er niemand (direct) achter je rijd en even wat harder dan je normaal doet, stampen op dat middelste pedaal (natuurlijk zonder strepen te trekken op het asfalt

Ik doe dit ook zo heel af en toe.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;220915 schreef :
We praten wel over een veiligheidskwestie en daar horen geen "ondeskundig bewerkte" onderdelen bij. :grr2:
klaar is "beun de haas" zal je wel bedoelen :lol:
Beetje op maat maken kan toch geen kwaad?

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel 2;220922 schreef : Beetje op maat maken kan toch geen kwaad?
![]()
dan kan je ze toch op je eigen auto monteren :loser:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
goede kwaliteit van VW trouwens, die auto is pas 3 maanden oud en heeft net 15.000 km gereden. Moesten de schijven en blokken al worden vervangen :loser::nono: