Remmen lopen soms pardoes aan!?
- V300 register
- Verbannen
-
Het probleem wordt onderweg opgelost door de motor een tijdje uit te zetten of de vacu?m slang van de rembekrachtiging los te trekken. Daarna is het rempedaal weer normaal en lopen de wielen niet meer aan.
Heb eerder al het volgende gedaan/vervangen:
- rembekrachtiging vervanggen
- nieuwe hoofdremcilinder
- klauwen gereinigd en voorzien van nieuwe o-ringen en cupjes
- nieuwe remslangen achter en voor
- nieuwe zuigertjes achter
- nieuwe blokken rondom
- opnieuw laten ontluchten
Heb echt geen idee meer waar dit vandaan komt of hoe ik het kan oplossen. Kunnen de klauwen zelf defect zijn? Maar belangrijk, waarom gebeurd dit soms en zonder duidelijke aanloop? Ook na een half uur op de snelweg zonder de rem ook maar een keer aangeraakt te hebben!!!!???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn het wel je remmen? Niet een lager ofzo?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Zet de auto eens op de krik en controleer op speling of zwaar draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
De remvloeistof ik het tankje zelf wordt zeker niet heet in een dergelijke situatie. Dit heb ik al gecontroleerd. Maar plaatselijk in de leiding bij de remklauw zou dan wel kunnen? Opgewarmd door een eventueel defect lager?
- V300 register
- Verbannen
-
kan zijn dat de bedieningsklep van de bekrachtiger lichtjes ingedrukt blijft, dat je daardoor rare effecten krijgt. Dat de symptomen weg gaan op moment dat je de vacuumslang uit de bekrachtiger haalt is in ieder geval voor mij zo'n beetje de garantie dat het probleem bij de rembekrachtiger te zoeken is.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik ga ook hier snel even naar kijken. Je bedoeld hiermee dus echt het mechanisme van het rempedaal in de auto toch? Is dit nog duidelijk te voelen / testen? Mede omdat ik nu weer twee dagen rond rij zonder problemen met de remmen... :confused:
Zoals aangegeven is de remdrukverdeler vernieuwd en heb ik ook een andere rembekrachtigingstrommel gemonteerd omdat er eerder mogelijk spraken was van een defect van dit onderdeel. Mijn originele heb ik nog liggen. Eventueel kan ik deze ook nog eens terugzetten
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;211981 schreef : controleer eens of je rempedaal wel goed in de ruststand terug komt...
kan zijn dat de bedieningsklep van de bekrachtiger lichtjes ingedrukt blijft, dat je daardoor rare effecten krijgt. Dat de symptomen weg gaan op moment dat je de vacuumslang uit de bekrachtiger haalt is in ieder geval voor mij zo'n beetje de garantie dat het probleem bij de rembekrachtiger te zoeken is.
Dit is ook een goede idd. Hoofdremcilinder die niet helemaal terug gaat naar 0 kan ook gekke problemen geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;211981 schreef : controleer eens of je rempedaal wel goed in de ruststand terug komt...
Gisteren twee maal over opnieuw het probleem met de aanlopende remmen gehad. Eerste keer reed mijn vriendin. Op de vluchtstrook snel de slang van de bekrachtiger getrokken en weer teruggeplaatst. Vervolgens konden we direct weer verder rijden.
Op de terugweg reed ik toevallig en begon de snelheid bij constant gas er ineens weer uit te lopen. Met het bovenstaande verhaal in gedachten, heb ik toen met mijn voet onder het rempedaal geplaatst en deze omhoog gedrukt.
En ja hoor. In een keer begon de auto weer harder te rijden. Blijkbaar had ik zo het euvel verholpen! :confused:
Blijkbaar is de ruststand van de hevel van de rembekrachtiger te kritisch 'afgesteld' op het moment. Nu nog even de vraag hoe dit op te lossen en waar te verhelpen. Is de hevel met een schroefdraad in te korten, zodat deze in ruststand meer naar buiten staat? Of werkt het niet zo?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-