Uitlijnen: Camber aanpassen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2012 11:30 #632138 door V300 register
Uitlijnen: Camber aanpassen? is gemaakt door V300 register
Afgelopen week heb ik mijn trouwe 360 laten uitlijnen na het vervangen van de fuseekogels en stuurstangeinden.
Dat is helemaal goed gegaan op ??n ding na, de wielvlucht linksvoor bedraagt -2,50? waar dat tussen -1,00? tot 0,00? moet zijn. Helaas is dit niet aan te passen en de monteur vertelde dan ook dat de veerpoot krom is.
Nu lijkt het mij stug dat ik 2x op rij een kromme veerpoot heb.
Hier een foto van de oude:

Daar zit inderdaad een 'knik' in:

Archiefbeeld :photo:

De vervangende veerpoot lijkt geen knik te hebben:

En geeft toch zoveel camber?
Kan het camber ook ergens anders vandaan komen (draagarm?) en zo ja, hoe is dat in te stellen. Hoe doen de cuprijders dat bijvoorbeeld? Michael en Boris kom d'r maar in :tinkering:
Hoe corrigeer ik het camber zodat het wiel gewoon rechtop staat?
Update: Vergeet ik het belangrijkste:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2012 00:46 #910914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlijnen: Camber aanpassen?
Bij auto's die in de cup rijden wordt het SUBFRAME aangepast(lees:breder gemaakt)

Wat eigenlijk jammer is ,is dat je geen gegevens het van de situatie voor dat je de veerpoot vervangen hebt.

-Hoe zijn de rubbers in draagarmen en reactiearmen?
-Meet voor de grap eens hoe lang de draagarmen zijn.
-Ik zie op de foto van de "nieuwe" veerpoot een oude fuseekogel.Heb je die gebruikt of die wat origineel onder de auto zat?Als je de fuseekogel van de nieuwe gebruikt hebt meet dan eens of deze ook wel t zelfde is als die wat er een de ander kant op zit.De maatvoering kan van producent tot producent best wel eens verschillen1of 2 mm in lengte kan zomaar zo'n verschil uitmaken.Vandaar dat er dus ook altyd aamgeraden wordt om de auto uit te lijnen.
Ik heb bij mijn auto laatst zowel links als rechts nieuwe fuseekogels gemonteerd en daarna stond t stuur scheef!
Dussssssssssssssssssss.....meten is weten.Ergens moet dat verschil wel te verklaren zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC