Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 11:55 #631435 door V300 register
Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit? is gemaakt door V300 register
Ik wil mijn schijfremmen vervangen. Heeft iemand een plaatje of foto hoe de remschijf vast zit. en hoe het onderdeel heet waar de schijf op vast gebout zit.

Alvast bedankt voor de info!

Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 13:30 #884555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?
correct me if i'm wrong

Dit zit met 4 imbusbouten, en zit 9 vd 10 keer knetters vast.Imbussen losmaken, dan met een hamer aan de slag. Heetstoken wil ook wel.

Pas op dat je niet aan de olympische sport remschijf-koppen gaat deelnemen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 13:48 #884556 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?
bedankt voor de reactie. Ok, als het idd de fusee heet, waar kan ik deze dan kopen? Dat het vastzat is een zeker feit! Is misschien duurder, maar zeker makkelijker :-)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 14:31 #884562 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?

flyhart;183421 schreef : correct me if i'm wrong

Ok, doe ik!

De schijf zit vast op je naaf hoop ik... :+
De fusee draait niet met het wiel mee, niet op die manier in ieder geval. Bij jou ook niet mag ik hopen? ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 14:42 #884568 door V300 register
Plaatje voorrem.

Heb je aan dit plaatje iets?

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 14:52 #884570 door V300 register
[ATTACH]3293[/ATTACH]

Ik heb een foto gevonden hier op de site, het gaat dus over dit onderdeel (zie pijl op plaatje)

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 14:53 #884571 door V300 register

Heb je aan dit plaatje iets?

Dat zie er toch net iets anders uit dan op de foto?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 14:59 #884574 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?
Alleen de draadeinden zijn niet getekend...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 16:03 #884578 door V300 register

flyhart;183421 schreef :
Dit zit met 4 imbusbouten, en zit 9 vd 10 keer knetters vast.Imbussen losmaken, dan met een hamer aan de slag. Heetstoken wil ook wel.

En dan heb je ze eindelijk los en zitten de schijfremmen er helemaal vast op geoxideerd, dat heb ik dus zitten!:grr: Moet nog is gaan bedenken hoe ik die er vanaf ga krijgen!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 18:43 #884587 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?
de pagina uit het onderdelenboek betreft alle remdelen bij de veerpoot, maar wat je in de situatie om je remmen te vervangen nog mist is de wielnaaf.

de remschijf zit aan de achterkant van de wielnaaf met 4 inbusbouten vastgeschroefd, je moet de complete naaf dus demonteren om de remschijven te vervangen. de remklauw moet hier ook volledig voor gedemonteerd worden, die 2 bouten per klauw zitten ontiegelijk vast en je hebt goed passend 1/2" gereedschap en een verlengpijp nodig om die los te krijgen, geld eigenlijk ook voor de 4 inbusbouten; gebruik alleen goed passend gereedschap en tik zo nodig de inbusdop zo diep mogelijk in de bout voor maximaal gripoppervlak.

ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om na demontage van de naaf de schijfrem in een bankschroef te klemmen zodat je de 4 inbusbouten los kunt draaien, als ze los zijn kun je met een stempel en een zware hamer de naaf uit de remschijf slaan, een lekkere brute oplossing maar het werkt wel:) werkplaatspers bij de hand is makkelijker, maar alleen gebruiken als je een goede stempel hebt en iets hebt zodat de wieltapeinden niet op het persbed contact maken

heb je ervaring met het stellen van wiellagers? zonee, op z'n minst iemand mee laten kijken die hier w?l verstand van heeft; het is niet moeilijk maar lagers die te los of te vast gesteld zitten moet je niet hebben.

v??r montage aan alle bouten een likje kopervet op het draad smeren, heb je bij een evt volgende keer dat het los moet een hoop plezier van.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC