Hoe heet het onderdeel waar de schijf opvastzit?
- V300 register
- Verbannen
-
Alvast bedankt voor de info!
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit zit met 4 imbusbouten, en zit 9 vd 10 keer knetters vast.Imbussen losmaken, dan met een hamer aan de slag. Heetstoken wil ook wel.
Pas op dat je niet aan de olympische sport remschijf-koppen gaat deelnemen
- V300 register
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ok, doe ik!flyhart;183421 schreef : correct me if i'm wrong
De schijf zit vast op je naaf hoop ik... :+
De fusee draait niet met het wiel mee, niet op die manier in ieder geval. Bij jou ook niet mag ik hopen?

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je aan dit plaatje iets?
Dat zie er toch net iets anders uit dan op de foto?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;183421 schreef :
Dit zit met 4 imbusbouten, en zit 9 vd 10 keer knetters vast.Imbussen losmaken, dan met een hamer aan de slag. Heetstoken wil ook wel.
En dan heb je ze eindelijk los en zitten de schijfremmen er helemaal vast op geoxideerd, dat heb ik dus zitten!:grr: Moet nog is gaan bedenken hoe ik die er vanaf ga krijgen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de remschijf zit aan de achterkant van de wielnaaf met 4 inbusbouten vastgeschroefd, je moet de complete naaf dus demonteren om de remschijven te vervangen. de remklauw moet hier ook volledig voor gedemonteerd worden, die 2 bouten per klauw zitten ontiegelijk vast en je hebt goed passend 1/2" gereedschap en een verlengpijp nodig om die los te krijgen, geld eigenlijk ook voor de 4 inbusbouten; gebruik alleen goed passend gereedschap en tik zo nodig de inbusdop zo diep mogelijk in de bout voor maximaal gripoppervlak.
ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om na demontage van de naaf de schijfrem in een bankschroef te klemmen zodat je de 4 inbusbouten los kunt draaien, als ze los zijn kun je met een stempel en een zware hamer de naaf uit de remschijf slaan, een lekkere brute oplossing maar het werkt wel:) werkplaatspers bij de hand is makkelijker, maar alleen gebruiken als je een goede stempel hebt en iets hebt zodat de wieltapeinden niet op het persbed contact maken
heb je ervaring met het stellen van wiellagers? zonee, op z'n minst iemand mee laten kijken die hier w?l verstand van heeft; het is niet moeilijk maar lagers die te los of te vast gesteld zitten moet je niet hebben.
v??r montage aan alle bouten een likje kopervet op het draad smeren, heb je bij een evt volgende keer dat het los moet een hoop plezier van.