1983'er Verlagen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 12:34 #630987 door V300 register
1983'er Verlagen is gemaakt door V300 register
Ben ik verplicht andere bladveren te nemen om de achterzijden van de auto iets lager te krijgen. De voorzijde kan met een stel veren makkelijk verlaagd worden. De achterzijde helaas niet, of toch wel. heeft er iemand ervaring met het verlagen van een 340???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 12:53 #865880 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983'er Verlagen
met de bladveren van een 360GLT komt hij 2cm lager te liggen, maar die bladveren vind je niet zomaar; dit is een veel makkelijkere oplossing:

in dit geval 6cm hoge blokken en dubbele bladveren maar er zijn iig zat opties mogelijk op deze manier:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 13:52 #865884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
Zo dat ziet er echt uit alsof het onder vies veel spanning staat.

even een vraagje, hoe maak je die tweede bladveer vast? Een tweede bladveer is - begrepen uit eerdere topics - gewoon een ingekorte orginele 340/360 veer right?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 14:00 #865885 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1983'er Verlagen
Hoezo staat toch niks extra onder spanning? Het enigste wat je doet is de as omhoog verplaatsen :)
Je hebt wel van die beugels om meerdere bladveren samen te houden. ??n bladveer is namelijk redelijk tam, maar dat heeft weer te maken met het lage gewicht achter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 14:29 #865888 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
Je krijgt natuurlijk wel een groter moment op je bladveerbouten maar dat moment zal nooit zo groot worden dat je er last van hebt. In de praktijk gaat er niets mis zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 14:31 #865889 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
Het ziet er gewoon uit alsof 't gaat knappen:P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2011 15:16 #865894 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983'er Verlagen
Anjo heeft met deze 340 al aardig wat kilometers gereden/gedrift, en voor zover mij bekend is er aan deze constructie nog niets kapot gegaan.

Er zijn er meer met een V300 die dit op een vergelijkbare manier gedaan hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 15:46 #865897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
hmm mooie constructie, moet ik misschien ook maar es over gaan nadenken dan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 17:14 #865900 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1983'er Verlagen
Dat jullie het nog constructie durven te noemen :p
Het is gewoon een bladveer met een verlagingsblok tussen de veer en de as :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 17:57 #865906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
het ziet er op de foto een beetje apart uit omdat de auto volledig uitgeveerd is (het wiel hangt ook los van de grond)

in normale belaste toestand is de stand van de veer voor en na verlaging exact hetzelfde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD