Schrapend geluid achter
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hoorde tijdens het rijden (stad) een licht schrapend geluid rechts achter.
Sindsdien alleen nog alleen of met 2 personen gereden en niets gehoord.
Zou dit kunnen wijzen op een wiellager die het gaat begeven? Of is er iets met de riemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
evdvliet;147233 schreef : Laatst had ik een stuk of 6 volle bierkratten achterin mijn 340 1.4 Vario.
Ik hoorde tijdens het rijden (stad) een licht schrapend geluid rechts achter.
Sindsdien alleen nog alleen of met 2 personen gereden en niets gehoord.
Zou dit kunnen wijzen op een wiellager die het gaat begeven? Of is er iets met de riemen?
Lijkt me niks met de riemen te maken te hebben. Je kunt even in die bak graaien die onder de automaat hangt of er blokjes onder liggen maar dit is geen riemen probleem lijkt me.
Kan van alles zijn: bijvoorbeeld door het gewicht en je slechte schokdempers komt je krik tegen de bladveer aan... (zijn ze wel superslecht hoor, duw eens achter op je auto en kijk eens wat je dan hoort!) Kriksteun kan ook een beetje gebogen zijn....
Of kapotte hominokneet al even flink in de bochten geluisterd wellicht? Zelfde geld voor wiellager! Wiellager hoor je goed, erg goed zelfs. Dat maakt op een gegeven moment een keihard brom geluid.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Markvictor;147242 schreef : Kan van alles zijn: bijvoorbeeld door het gewicht en je slechte schokdempers komt je krik tegen de bladveer aan... (zijn ze wel superslecht hoor, duw eens achter op je auto en kijk eens wat je dan hoort!) Kriksteun kan ook een beetje gebogen zijn....
Kriksteun is het niet. Dat levert geen schrapend geluid op, maar bij in en uitveren een 'tok', doordat zoals je aangeeft de kriksteun tegen de bladveer komt.
- V300 register
- Verbannen
-