Wiellager kaduuk??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2010 09:16 #630249
door V300 register
Wiellager kaduuk?? is gemaakt door V300 register
Denk dat er achter een wiellager kaduuk is, ze doet zo lekker oewoewooh rond de 110 km per uur. Kan ik dit makkelijk nagaan als ik het kontje even opkrik en flink aan het wiel draai???
En zijn deze lagers nog gewoon bij de automaterialenman te krijgen???
En zijn deze lagers nog gewoon bij de automaterialenman te krijgen???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2010 10:25 #829539
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wiellager kaduuk??
Even opkrikken en het wiel bewegen inderdaad. Kijken of er speling op zit e.d.
Daarna het wiel ronddraaien en goed luisteren.
Je kunt ook een ommetje maken zonder te remmen en daarna voelen of het wiel (de naaf) warm is. Moet je er alleen wel zeker van zijn dat de remmen niet aanlopen.
Daarna het wiel ronddraaien en goed luisteren.
Je kunt ook een ommetje maken zonder te remmen en daarna voelen of het wiel (de naaf) warm is. Moet je er alleen wel zeker van zijn dat de remmen niet aanlopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2010 18:51 #829579
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wiellager kaduuk??
Inderdaad, wanneer je het achterwiel optilt en je geeft er een flinke draai aan dat kun je vaak al goed horen of het lager z'n beste tijd heeft gehad. Ik hoop voor je dat dat het niet is, want een wiellager vervangen is geen pretje.
Wat je eerst ook eens kunt onderzoek is of het geluid toerental- of snelheidsafhankelijk is.
Is het namelijk toerentalafhankelijk dan kun je beter even gaan kijken naar de uitlaat oid......
Wat je eerst ook eens kunt onderzoek is of het geluid toerental- of snelheidsafhankelijk is.
Is het namelijk toerentalafhankelijk dan kun je beter even gaan kijken naar de uitlaat oid......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2010 23:45 #829616
door V300 register
Ok?, maar je kan een achterwiel, omdat deze is aangedreven, een beetje soepeltjes ronddraaien???
Mijn remmen zijn toppie want die zijn door dr. Erik een paar weken geleden helemaal onderhanden genomen en afgelopen weekend is de remolie nog ververst in Leidschendam en natuurlijk ontlucht.
Hmmm, ik ga maar eens flink op onderzoek.:halo:
Mijn remmen zijn toppie want die zijn door dr. Erik een paar weken geleden helemaal onderhanden genomen en afgelopen weekend is de remolie nog ververst in Leidschendam en natuurlijk ontlucht.
Hmmm, ik ga maar eens flink op onderzoek.:halo:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 00:05 #829618
door V300 register
Tenzij je je diff vastgelast hebt draait je achterwiel gewoon vrij van de vbak/ andere wielen.
Gewoon goed te draaien dus
Gewoon goed te draaien dus

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2010 13:22 #829642
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Wiellager kaduuk??
Het enige wat meedraait is je aandrijfas met het tandwiel wat daaraan vast zit. Als je beide wielen van de grond hebt draait je andere wiel waarschijnlijk ook. (de andere kant op)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2010 14:25 #832386
door V300 register
Nou, ik had het rechterachterwiel los van de grond zonder handrem en de bak in N maar het enige wat verdraaide was mijn rug:wtf2:
Heb meer het idee dat het de riemen of zo zijn die heel lichtjes joelen rond de 110 maar die zijn nog vers en goed afgesteld, mwwwwwhhh. Aan de andere kant, het ?s wel zo'n typische wiellager snelheid en whhooeeehhh, het geluid.
Heb meer het idee dat het de riemen of zo zijn die heel lichtjes joelen rond de 110 maar die zijn nog vers en goed afgesteld, mwwwwwhhh. Aan de andere kant, het ?s wel zo'n typische wiellager snelheid en whhooeeehhh, het geluid.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2010 14:41 #832400
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wiellager kaduuk??
Uitlaat lek?
Als je je wiel niet kunt ronddraaien is er iets anders aan de hand. Loopt de rem wel vrij? In neutraal en zonder rem moet je het wiel zonder moeite kunnen draaien.
Als je je wiel niet kunt ronddraaien is er iets anders aan de hand. Loopt de rem wel vrij? In neutraal en zonder rem moet je het wiel zonder moeite kunnen draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2010 14:51 #832402
door V300 register
uitlaat lek is makkelijk te testen! Motor warm, motor aan, pijp achteraan met hand dichtduwen... Hoor je gesis, dan weet je hoe laat het is (spreek uit ervaring op dit moment)...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2010 00:43 #832465
door V300 register
wiellagers kun je natuurlijk niet testen met de wielen van de grond he

Moderators: Mark Smeets