Rembekrachtiging
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Hoofdremcylinder kan kapot zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;129690 schreef : Komt het pedaal direct terug na het remmen of komt 'ie langzaam omhoog (ook al is het alleen het laatste stukje)?
Het pedaal komt direct terug na het remmen.
- V300 register
- Verbannen
-
dat is zo'n beetje het eerste waar ik aan denk bij bovenstaande omschrijving, wat betreft de oorzaak.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als dit allemaal soepeltjes gaat en in orde is (controleer vooral de dikte vand e remschijf en de remblokjes goed!), weet je in ieder geval dat je het niet in de klauwen en schijven hoeft te zoeken en kun je verder gaan.
Check ook gelijk de achterremmen; misschien zijn er sporen van lekkage aan de wielremcilinders en wie weet kom je wel versleten remvoeringen tegen. Maak vantevoren even foto's want het systeem met veertjes en haken kan nogal voor hoofdbrekens zorgen, al had ik er zelf geen moeite mee.
Voordeel van dit alles: je kunt versleten zaken tegenkomen die je veiligheidshalve kunt/moet gaan vervangen, je krijgt prima inzicht in de werking van het remsysteem zodat je bij eventuele latere problemen direct weet waar je het moet zoeken en tot slot ben je goedkoop klaar.
Nadeel: er kunnen kosten aanzitten (als er zaken vervangen moeten worden) en het kost je een hoop tijd en moeite.
Als je 'beginnend sleutelaar' bent zou ik er zeker een compleet weekend voor uittrekken en reken maar dat het niet 1, 2, 3 gaat (eigen ervaring).
Ik heb zelf ook m'n remmensysteem gangbaar gemaakt en ik heb een avond per remklauw nodig gehad. Voor de achterremmen heb ik een week of twee nodig gehad (de avonduren had ik vrij om te klussen), maar die zaten dan ook compleet vast.
Als je al moeite hebt met olie verversen van de motor (wat best kan, heb ik ook niets tegen hoor!), moet je hier heel niet aan beginnen.
Als je graag de handen uit de mouwen steekt, inzicht hebt en ook enige vorm van doorzettingsvermogen hebt, raad ik je aan er zeker eens naar te kijken!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;129714 schreef : Als je al moeite hebt met olie verversen van de motor (wat best kan, heb ik ook niets tegen hoor!), moet je hier heel niet aan beginnen.
Als je graag de handen uit de mouwen steekt, inzicht hebt en ook enige vorm van doorzettingsvermogen hebt, raad ik je aan er zeker eens naar te kijken!
Niet mee eens Joost, het is niet moeilijk, je moet er alleen aan beginnen. Zoals je zelf al zei: Je hebt er tijd voor nodig. Neem een dagje per wiel en WD40, staalborstel en een werkplaats handboek en ik kan me niet voorstellen dat het niet goed komt