- Berichten: 4
Rempedaal komt niet terug
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Dit topci is dus voor de rode, het "vastzittende rem"-topic van de groene.
Omdat ik niet twee verschillende onderwerpen per topic wil behandelen, open ik aparte. Als je niet weet dat het dan om twee verschillende auto's gaat, tja...
Een niet-werkend klokje parkeer ik niet in een remtopic. En een vastzittende rem van een auto van juni 1981 heeft helemaal niks te maken met een kapotte hoofdremcilinder (bijvoorbeeld) van een auto van september 1982.
Edit: dit is de groene, helemaal van mij:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4323
en dit is de rode, verkocht aan mijn broer:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4046
Het zijn dus ?cht twee geheel verschillende auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is eigenlijk de voorloper van die moderne systemen dan! :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;102378 schreef : je hebt te maken met een hydraulisch remsysteem, dat het pedaal niet volledig terugkomt wil zeggen dat hij niet uit zichzelf de remdruk lost.
dit kan veroorzaakt worden door de hoofdremcylinder, of het verdeelblok recht onder de hoofdremcylinder. ik zou op dit moment gelijk de remmen flink laten checken en er zeker niet mee verder rijden!!
je hebt kans dat je bijv de keerringen in de hoofdremcylinder helemaal verrot trapt en dan trap je in een dood pedaal; uit ervaring kan ik vertellen dat in een dood rempedaal trappen op het moment dat je moet remmen een bijzonder snel reactievermogen en een flinke portie lef vereist om je rit tot een goed einde te brengen.
Gisteravond mijn hoofdremcilinder van de Volvo 66 vervangen voor een gereviseerd exemplaar omdat de oude heel soms ietspietsie wegzakte als ik echt heel hard stampte op het pedaal en druppels onderaan de trommel hingen.
Ik haalde de oude remcilinder van de trommel af en kreeg gelijk een hele guts remvloeistof op de vloer. De hele rembekrachtigertrommel stond vol met remvloeistof. De oude was al van een sloper en die heeft mogelijk al heel veel keren vloeistof bijgevuld, ik heb er 4 maanden mee gereden en maar iets een keer bijgevuld. Had ik nog nooit meegemaakt
:S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
die rembekrachtiger kun je ook weggooien nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;113827 schreef : gebeurt toch regelmatig.
die rembekrachtiger kun je ook weggooien nu.
De cilinder zelf kon ik niet meer uitelkaar krijgen en na veel tikken en zweet vloog er een stuk af en dus maar weggegooid. Alleen de inhoud heb ik nog bewaard en de trommel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ja ik ben lid van de dafclub maar heb een revisie setje bij dafhobby vandaan. Was wel bijna op en niet meer te bestellen bij Danny zijn leverancier. Wel was er een vervangend remcilinder te koop bij Danny. Bij de dafclub heb ik wel gevraagd/gemaild maar daar heb ik na een week nog geen antwoord op, Toon zal wel zijn welverdiende vakantie hebben. Enige jaren geleden heb ik voor mijn 46 bij de club een vervangend hoofdcilinder gekocht, er moet een leidingkje iets verbogen worden en dat remt prima.
De trommels zijn niet te reviseren dus nu heb ik gewoon een reserve trommel.
:w00t:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.