Wiellager achteras voor 1986
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2009 23:08 #628572
door V300 register
Wiellager achteras voor 1986 is gemaakt door V300 register
Hoi,
Blijkbaar is de wiellager van voor 86 anders dan na 86. Alleen voor de achteras. Voor is die hetzelfde.
Klopt dit? Als ik zoek op www.h-base.nl op mijn kenteken krijg ik alleen een voorwielager auto uit 84 zoek ik algemeen krijg ik hem wel.
Bij onderdelendirect.nl staat bij lager achteras na 1 jan 1986. Blijkbaar toch anders. Wou er 1 bestellen 150 euro,....
Ik zeg da kan toch nie? Ja zeldzaam ja ja dacht ik... hun zeiden ook dat het een andere was. Is dat echt zo? Anders aan de dealert vragen die zal wel goedkoper zijn als als die het nog heeft.... De na 86 versie is 35 euro. Niet dat ik dadelijk die krijg en 150 euro betaal....
Blijkbaar is de wiellager van voor 86 anders dan na 86. Alleen voor de achteras. Voor is die hetzelfde.
Klopt dit? Als ik zoek op www.h-base.nl op mijn kenteken krijg ik alleen een voorwielager auto uit 84 zoek ik algemeen krijg ik hem wel.
Bij onderdelendirect.nl staat bij lager achteras na 1 jan 1986. Blijkbaar toch anders. Wou er 1 bestellen 150 euro,....
Ik zeg da kan toch nie? Ja zeldzaam ja ja dacht ik... hun zeiden ook dat het een andere was. Is dat echt zo? Anders aan de dealert vragen die zal wel goedkoper zijn als als die het nog heeft.... De na 86 versie is 35 euro. Niet dat ik dadelijk die krijg en 150 euro betaal....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2009 23:15 #759139
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wiellager achteras voor 1986
onderdelendirect heb ik niet gevraagd, maar een ander bedrijf waar ze ook voor 35 stonden gh tuning iets in die trant. 150 euro voor een lagertje nauw....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-02-2009 23:18 #759140
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wiellager achteras voor 1986
vollegus mij, zijn die achterwiellagers niet gewijzigd (homokineten en de 4 versnellingsbak van een 1400 ook niet)
35 euro is wel ong de gangbare prijs idd
[edit] mooi niet dus! [/edit]
kevin heeft er een paar plaatjes bij,
oud type gebruikt per askant 2 lagers, nieuwe type 1 dubbel lager met 2 stofkeerringen
35 euro is wel ong de gangbare prijs idd
[edit] mooi niet dus! [/edit]
kevin heeft er een paar plaatjes bij,
oud type gebruikt per askant 2 lagers, nieuwe type 1 dubbel lager met 2 stofkeerringen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2009 23:24 #759141
door V300 register
Dat dacht ik ook! Ik heb geen onderdelen boek maar ik kan het altijd aan de dealer vragen of ze hetzelfde zijn. Kwestie van bellen.
Maar dan nog als ze niet hetzelfde zijn, zouden ze dan niet gewoon kunnen passen?
oeps edit haha...
Oke.... maar dat oude type zou daar geen nieuwe oppasseN?
Hoelang gaan lagers mee? Kunnen die 4 ton meegaan bij wijze van. Of is het gewoon een kwestie van pech. En heeft het dus minder met km stand te maken?
Gaan voor of achter lagers langer mee?
Maar dan nog als ze niet hetzelfde zijn, zouden ze dan niet gewoon kunnen passen?
oeps edit haha...
Oke.... maar dat oude type zou daar geen nieuwe oppasseN?
Hoelang gaan lagers mee? Kunnen die 4 ton meegaan bij wijze van. Of is het gewoon een kwestie van pech. En heeft het dus minder met km stand te maken?
Gaan voor of achter lagers langer mee?
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-02-2009 23:30 #759142
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Wiellager achteras voor 1986
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2009 23:33 #759143
door V300 register
Het kan denk ik wel, maar dan moet je de rest ook vervangen? En wat is de rest in dit geval....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-02-2009 23:39 #759145
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wiellager achteras voor 1986
als ik zo kijk is de meenemer met de splines ook gewijzigd, om de 2 lagers soepel te laten lopen en dus aangepast naar 1. zelfs de remtrommel is anders afgaande van de foto:D
ik weet dat erik nog een "bergje" achterassen heeft liggen (heb ik hem afgelopen weekend nog half voor uit zitten lachen dat hij die dingen nooit kwijt zou raken:D), ik zou zeggen haal er bij hem een vandaan, strip het ding, likje verf en knal hem er bij jou onder:)
ik weet dat erik nog een "bergje" achterassen heeft liggen (heb ik hem afgelopen weekend nog half voor uit zitten lachen dat hij die dingen nooit kwijt zou raken:D), ik zou zeggen haal er bij hem een vandaan, strip het ding, likje verf en knal hem er bij jou onder:)
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-02-2009 23:50 #759147
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Wiellager achteras voor 1986
De n? 86 lagers kosten iets van 42 euro bij de Dealert. Dus koop een as bij Erik, bouw die er onder, vervang je wielremcilinders en voeringen (?35 euro voor een set remvoeringen + 2 wrc's). Haal 2 nieuwe lagers bij de dealer. En de komende 20 jaar is alles opgelost?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-03-2009 15:10 #761707
door V300 register
Wie weet waar deze lagers nog te krijgen zijn? Ik heb de dealer, velba, brezan, gumy, en zelfs al lagerwinkels gehad. Alleen de brezan kan wat leveren: Lees: 124 euro! Echt veel te duur, aangezien de prijs bij de dealer normaal op 53 euro zit dacht ik... Maar helaas, die hebben dus niks meer, en krijgen het ook niet!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-03-2009 16:58 #761723
door V300 register
Nou, ik ben weer wat verder...
Ik ga naar de dealer toe ipv dat ik bel, en jawel: er wordt nog even een lagertje tussen de schappen vandaan gehaald. art. nr. 3294713. Helaas kunnen ze geen 2e lager leveren, dus ik ben nog even langs de lagerhandel geweest.
Gaat om een FAG lager met nummer 541629. Maar deze lagerhandel (ook fag dealer) kon ze niet in het systeem zien. Na wat nabellen blijkt het om een dealer afgeschermd lager te zijn. Ze worden nog gemaakt bij FAG, maar je kunt ze niet meer krijgen. Want A Volvo koopt niets meer in, en B niemand anders mag dit lager verkopen! Wat een onzin zeg!
Ik ga naar de dealer toe ipv dat ik bel, en jawel: er wordt nog even een lagertje tussen de schappen vandaan gehaald. art. nr. 3294713. Helaas kunnen ze geen 2e lager leveren, dus ik ben nog even langs de lagerhandel geweest.
Gaat om een FAG lager met nummer 541629. Maar deze lagerhandel (ook fag dealer) kon ze niet in het systeem zien. Na wat nabellen blijkt het om een dealer afgeschermd lager te zijn. Ze worden nog gemaakt bij FAG, maar je kunt ze niet meer krijgen. Want A Volvo koopt niets meer in, en B niemand anders mag dit lager verkopen! Wat een onzin zeg!
Moderators: Mark Smeets