achter vering

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 18:02 #626816 door V300 register
achter vering is gemaakt door V300 register
hallo

ik heb en 345 1.4l uit '80 nou vind ik dat de achterkant best stugger mag

hoe kan ik dat het beste doen? en 360 heeft die niet stuggere bladveren achter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 19:05 #693154 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic achter vering
In een ander topic zijn daar al wat suggesties voor gedaan. Even een opsomming:
- een extra bladveer bovenop de bestaande plaatsen;
- minder hoge banden;
- ..........................iemand nog andere suggesties??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 19:22 #693158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achter vering
ok welk topic is dat ga ik daar ook ff kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 19:30 #693161 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic achter vering
Ik weet niet meer welk topic dat was. Ik vermoed 1 van die topic's over de verlagingblokken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 19:46 #693164 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic achter vering
het was het topic van frits geloof ik, de 340 turbo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 19:49 #693167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achter vering
ok maar heeft 1 van julie ervaring mee?

is het makkelijk te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 19:51 #693168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achter vering
het hele verhaal heeft iig niets met bladveren verstijven te maken want dat kan niet. en kleinere banden is reinste onzin
wat je wilt doen zijn andere schokdempers plaatsen, waardoor hij gewoon stugger wordt.
het hele verhaal van blokjes gaat over verlaging van de auto. hierbij komt ie dus nog lager te liggen, en verlies je ook een gedeelte veerweg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 20:01 #693171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achter vering
ok maar zijn de bladveren van en 360 stugger dan die van en 340 of 345?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 20:41 #693179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achter vering
zover ik weet niet, aangezien die qua gewicht achter evenveel belasting kregen.
misschien dat die van de sedan wel iets sterker is? maar ook dat durf ik niet zeker te zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 21:04 #693189 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic achter vering

KonradW;42304 schreef : ...het hele verhaal heeft iig niets met bladveren verstijven te maken want dat kan niet.


Natuurlijk kan dat wel. Bestelbussen worden op bestelling ook geleverd met meedere bladveren op elkaar, zodat het laadvermogen omhoog gaat (en de wagen dus stugger wordt, vooral bij leeggewicht).

KonradW;42304 schreef : ...en kleinere banden is reinste onzin...


Conny, Erik schrijft minder hoge banden, niet kleinere banden. Een band met een plattere wang (dus minder hoog) is stugger. Kies dan wel een grotere velg anders staat het zo raar:D

KonradW;42304 schreef : ...wat je wilt doen zijn andere schokdempers plaatsen, waardoor hij gewoon stugger wordt.


Door andere schokbrekers is ie stugger gedempt. Zeker een soort van oplossing, maar de veerweg wordt er niet korter door (de schokdemper dempt immers alleen op de uitgaande slag).

KonradW;42304 schreef : ...het hele verhaal van blokjes gaat over verlaging van de auto. hierbij komt ie dus nog lager te liggen, en verlies je ook een gedeelte veerweg


De veerkarakteristiek verandert niet, je zult echter eerder met de wielen in de wielkast zitten en met je achteras tegen de uitlaat (bij een 360 althans).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD