Handrem LA werkt niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 14:16 #626515 door V300 register
Handrem LA werkt niet is gemaakt door V300 register
Nadat mijn 340 uit 1988 vorige week was afgekeurd op een remslang en remdrukverschil achter, ben ik bij Erik langsgeweest. Hij heeft de slang en de remcilinders links en rechtsachter vervangen. In verband met moeilijk ontluchten is ook de hoofdremcilinder vervangen. Al deze punten zijn goedgekeurd vandaag.
Er bleef echter 1 punt (wat oorspronkelijk helemaal geen probleem was) de handrem werkt niet meer op het linkerachterwiel. Blijkbaar is er toch iets niet helemaal goed gegaan. Normaal zou ik dit Erik vragen natuurlijk, maar die zit op een tropisch strand voorlopig, dus dat gaat even niet. :D
Heeft iemand een idee wat te doen/kan iemand mij hierbij helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 15:31 #685471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Handrem LA werkt niet
Alleen de handrem werkt aan 1 kant niet? of ook de normale rem?

Alleen 1 handrem:
- Kabel vast/slecht
- hendel van het opstelmechanisme vastgerot

Beide:
- opstelmechanisme niet goed opgesteld (rij achteruit en trek herhaaldelijk de handrem erop)
- Segmenten vast
- Segmenten versleten (links sleet bij mij stukken harder als links)

Najaa...dit zijn de voornaamste puntjes wel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 16:01 #685480 door V300 register
waarschijnlijk waren er ook wel clubleden dichterbij die je hadden kunnen helpen dan helemaal naar landhorst te rijden.
omgeving r'dam en den haar zitten er toch ook wel een aantal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 18:42 #685489 door V300 register
De handrem werkt maar aan 1 kant niet, dat is het punt. De normale rem functioneert prima. Ik kan de handrem nu ook normaal gebruiken, op het rechterachterwiel alleen werkt het prima. Ik heb het LA wiel opgekrikt, en kan dat met de handrem erop inderdaad gewoon draaien, met nauwelijks kracht. Ik begin sowieso pas vrijdagmiddag te klussen, dus als iwmand voor die tijd nog een idee heeft, ik hoor het graag.
@Conny, ik heb familie daar in de buurt:D Dit was wel een mooie combi om die ook weer eens op te zoeken:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 21:15 #685496 door V300 register

Carioca;36859 schreef : @Conny, ik heb familie daar in de buurt:D Dit was wel een mooie combi om die ook weer eens op te zoeken:D

:mad: t is conrad :uh-uhh: t wordt gewoon te flauw hier.
maar oke das een goed excuus

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 20:28 #685650 door V300 register
Nou, de zaak eens uit elkaar gehaald, en daar werd ik niet vrolijk van. Het lijkt dat het stelmechanisme van de handrem niet functioneert, en dat de remkracht van de remcilinder, en het beetje kracht van die handremhaken wordt gebruikt om de remschoenen dwars te drukken in plaats van naar voren/achteren tegen de remtrommel aan. De nieuw gemonteerde remcilinder lekt ook alweer. Hier is iets fundamenteel fout lijkt het. Dit is geen klus voor mij meer zie ik wel. Blij dat we de trommel er weer op hebben. Komende week naar de garage:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 20:54 #685655 door V300 register
Ik doe dit gewoonlijk zelf maar weet wel dat je dit in alle rust moet doen. Het is een mechanisch puzzeltje. Vreemd dat de nieuwe alweer stuk is.
Voor de garage zal het een peace of cake zijn. Misschien zijn alle aanwezige onderdelen goed en heeft het te maken met afstellen. We hopen er het beste van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 21:06 #685658 door V300 register
Dat verwacht ik eigenlijk wel. Maar ik probeer mezelf niet te overschatten qua sleutelen en met remmen wil ik eigenlijk geen risico lopen. Dat je in een extreem geval een motor verknalt alla, maar daar ga je zelf en anderen niet dood van. Met weigerende remmen weet ik dat zo net nog niet:D
Ik heb wel zitten pielen om die veren eraf te krijgen, maar alles zit ook zo dichtgerot dat ik ook bang ben het te slopen, dat soort dingen willen nogal eens gebeuren bij mij:D En dan ben ik pas echt ver van huis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 21:31 #685668 door V300 register
de voorremmen doen 80 tot 100 % van het remwerk he...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2007 18:35 #685812 door V300 register
Weet ik. Toch wil ik achterrremmen graag goed werkend hebben. Niet alleen voor de APK, ook voor m'n eigen gemoedsrust:D heb alweer plannen voor een lange rit met de 340, 't moet dus wel goed zijn:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC