fluitende remmen
- V300 register
- Verbannen
Bij het remmen heb ik steeds een soort fluitend geluid, smorgens de eerste keer remmen niet maar daarna steeds. Ik dacht eerst aan een aanlopend of versleten remblok maar dat is het niet. Als ik stil sta en trap op de rem hoor ik het wel minder maar is het er wel.
Als ik de wagen in N en gas geeft hoor ik het wel weer veel duidelijker. Iemand een idee waar ik de kwaal moet zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Even mijn naam vergeten, alvast bedankt, ThonNiet geregistreerd;36323 schreef : Ik heb een niet mooie maar technisch prima Volvo 343 uit 1982.
Bij het remmen heb ik steeds een soort fluitend geluid, smorgens de eerste keer remmen niet maar daarna steeds. Ik dacht eerst aan een aanlopend of versleten remblok maar dat is het niet. Als ik stil sta en trap op de rem hoor ik het wel minder maar is het er wel.
Als ik de wagen in N en gas geeft hoor ik het wel weer veel duidelijker. Iemand een idee waar ik de kwaal moet zoeken?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Niet geregistreerd;36323 schreef : Als ik de wagen in N en gas geeft hoor ik het wel weer veel duidelijker. Iemand een idee waar ik de kwaal moet zoeken?
niet in de remmen in ieder geval.
ik denk aan een fluitend lager van de aandrijfas tussen koppeling en vario.
dit is het 'staartstuklager' dat heb je in je 46 ook.
Wij hebben mekaar trouwens pasgeleden in real life gesproken op vanDoorne's Glorie welkom op het V3C forum.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Volgens mij hoef je je er niet druk om te maken mits de remmen gewoon goed werken.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;36542 schreef :
Ik zit te denken aan de rembekrachtiger. Deze "helpt" jou met het indrukken van de remcilinder wanneer je op de rem trapt. Dit werkt op het motorvaccuum. Bij mijn eerste 360 merkte ik ook dat hij wat fiepte wanneer ik op de rem trapte. Wanneer ik de vaccuumslang had afgestopt was het over. Natuurlijk heb ik de boel daarna gewoon weer aangesloten .
Volgens mij hoef je je er niet druk om te maken mits de remmen gewoon goed werken.
Ik denk dat ik daar eens gaat zoeken, dat zou een oorzaak kunnen zijn. Een lek vaccumslangetje of zoiets. Ik heb mij tot op heden nooit verdiept in werking van een rembekrachtiger en weet ook niet of te repareren is.
Jawel Antiekeradio, wij hebben elkaar heel gezellig gesproken
- V300 register
- Verbannen
Gezocht en gevonden!!
Als de motor koud was hoorde je nog niets maar de oplossing was simpel.
Vanaf de carberator zat een slingetje met een bocht naar een T-stuk. Deze slang was zacht en omdat die ook nog in een bocht zat kneep die door het vacuum samen. Slangetje eraf, nieuw slang (had ik nog een stukje liggen, overgehouden bij vervanging van mijn Daf 46 slangen liggen, ik gooi niet graag wat weg, en weg was de fluit. Mooi dat onze 343 zo lekker makkelijk repareerd.
Dit was het verhaal van de fluit die niet meer fluit!!!!yeehaa!