Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2007 11:19 #626264
door V300 register
Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen? is gemaakt door V300 register
In januari heb ik met een huisgenoot een volvo 340 1.7 GL gekocht voor een zacht prijsje. Heeft een astronomische hoeveelheid kilometers gelopen, maar de prijs was er ook naar. Voor de rest zag de auto er goed uit. Echter, aangezien wij niet dagelijks in de auto rijden, bleek vrij snel dat de accu niet meer goed was. Dus die vervangen. Een paar weken terug was ik door hevige regenval ergens naartoe gereden. Dat reed sowieso kut, dus ik merkte niks. Toen ik echter vanaf de parkeerplaats weer weg wilde rijden merkte ik dat er iets ernstig aanliep. Anwb gebeld, bleek dat de veerschaal doorgerot is. En dat de veer tegen de band aan zat. Dus de wegenwacht had de veer eraf geslepen zodat we weer naar huis konden. Die auto die staat daar nu maar. We hebben dus een hele nieuwe veerpoot nodig. Wat is het advies? Auto verkopen, slopen of een nieuwe veerpoot erin zetten? Ik ben wat huiverig voor dit laatste, want ik ga er van uit dat dit niet het laatste is wat kapot zal gaan...
Groet
Robbert
Groet
Robbert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2007 15:02 #677788
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen?
gewoon vervangen, is niet z?n wereldklus hoor.
als je zo redeneert als dat je geen auto's moet rijden waar "ieder moment" iets aan kapot kan gaan moet je gewoon iedere 3 jaar een nieuwe kopen.
wat voor beters had je voor dit budget in gedachten?
er is wel eens iemand geweest die gewoon lekker bleef repareren aan zn auto en hem pas wegdeed wegens roest of schade. onder het mom van 'je weet wat je hebt en als je iets anders koopt krijg je andermans ellende erbij'
Groetjes Wouter
als je zo redeneert als dat je geen auto's moet rijden waar "ieder moment" iets aan kapot kan gaan moet je gewoon iedere 3 jaar een nieuwe kopen.
wat voor beters had je voor dit budget in gedachten?
er is wel eens iemand geweest die gewoon lekker bleef repareren aan zn auto en hem pas wegdeed wegens roest of schade. onder het mom van 'je weet wat je hebt en als je iets anders koopt krijg je andermans ellende erbij'
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2007 15:55 #677805
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen?
Het leuke is ook dat als je al wat akkefietjes hebt gehad met je auto, dat hij daar uiteindelijk wel beter en betrouwbaarder van wordt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2007 16:03 #677810
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen?
Veerschaal vervangen of gelijk de hele veerpoot. that's the question. Veerpoten heb ik liggen. Makkelijk te vervangen. Kan bij mij in de werkplaats.
Komende week ben ik er nog actief. Doe maar ff via PB. Mijn hulp en zegen heb je.
Komende week ben ik er nog actief. Doe maar ff via PB. Mijn hulp en zegen heb je.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-07-2007 20:46 #677827
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Doorgeroeste veerschaal, lopen of slopen?
Dat is nog eens een aanbod:)
Moderators: Mark Smeets