As
- V300 register
- Verbannen
-
Voor niet natuurlijk, das los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er zit geen as tussen die wielen. Wel 2 assen die op hun beurt weer op een differentieel aangesloten zijn.
Ze staan dus wel in verbinding met elkaar, maar zitten niet op dezelfde "as".
De doorlopende "as" die je tussen je wielen ziet lopen is niets anders als een holle buis.
Je ziet daar achter/boven de 2 aandrijfassen naar het differentieel lopen.
Als je de auto opkrikt en een achterwiel met de hand ronddraaid draait het andere wiel als het goed is de andere kant op. Als de wielen door de motor aangedreven worden draaien ze beide dezelfde kant op.
In principe kun je een van de wielen vast houden terwijl je motor ze aandrijft. Dan gaat alleen het vrije wiel draaien. Mits je geen sperdifferentieel hebt.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die handbakken zijn volgens mij helemaal simpel te vervangen, vergeleken met een cvt als ik dat zo zie. Met een cvt, denk ik dat je het probleem van afstellen hebt, of kunt hebben.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat zo werkte. Maar was mn wiel er af aan het draaien. Dus ik denk draai er een keer aan, vloog die van de krik af. Dus ik dacht hmmm...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij de vario zit het diff in de secundair en bij een handbak zit het dif achter op de versnellingsbak.
Het plaatje is ook niet van een 300 serie. Het was alleen ter illustratie van de "De Dion" achterasconstructie.
ALTIJD blokjes of wiggetjes voor en achter de voorwielen plaatsen als je je auto opkrikt!!! :eek:josvandervelden;24555 schreef : Dus ik denk draai er een keer aan, vloog die van de krik af. Dus ik dacht hmmm...
- V300 register
- Verbannen
-
zelfde geldt voor aandraaien, eerst zo vast als ze gaan met het wiel van de grond, en daarna pas natrekken als de auto op de grond staat.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je kunt proberen om ze in een drift wat af te stellen door een stoeprandje te raken... maar verder niet...lucluc;24573 schreef : Zijn de achterwielen eigenlijk af te stellen, net zoals de voorwielen bij het uitlijnen van de auto?