Rem trapt door bij 343DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 17:10 #625697 door V300 register
Rem trapt door bij 343DL is gemaakt door V300 register
Laatst nam ik iets raar waar met m'n autootje.
Kwam bij stoplicht en de rem trapte lichtjes door. Wanneer ik dus heel langzaam rem zakt het pedaal tot op de grond. Af en toe snel. Daarna doet hij het weer een paar dagen goed en zakt hij maar heel langzaam.
Op zich niet erg omdat ik de rem niet zo heel vaak en hard gebruik (niet omdat ik asociaal ben, maar ik ben iemand die nogal flink anticipeerd en ver vooruit kijkt en bovendien probeerd zo zuinig mogelijk te rijden).

Kortom: er moet dringend wat aan gedaan worden, bovendien komt binnenkort de APK er weer aan. Ik zit er meteen aan te denken om alle remvloeistof eens af te tappen en de rubberen remleiding achter eens te vervangen (hier zit namelijk lichte scheurvorming in, APK-afkeur-puntje)
Ik neem aan dat het remprobleem zich in de hoofdremcilinder bevindt. Er lekt namelijk geen remvloeistof weg.
Nu is mijn vraag: is de hoofdremcilinder van een 343DL hetzelfde als die van een 360i van '87? Die heb ik namelijk nog liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 19:09 #661389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rem trapt door bij 343DL
jah ik meen dat deze intern niet gelijk is (de ene is wel reviseerbaar, de andere niet) maar dat het wel gewoon past.

je kunt eea gewoon vergelijken door hem ernaast te houden.

maaar.... een hoofdremcilinder die zonder nadere maatregelen een hele tijd in een schuurtje gelegen heeft, kun je rustig weggooien hoor. is waardeloos geworden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2007 23:36 #661403 door V300 register
Buis, precies hetzelfde probleem als bij mijn 340 was.

De hoofdremcilinder in je 360 zit nog gemonteerd, die kun je zo monteren, geen probleem. Hou er wel rekening mee dat een gebruikte absoluut onbetrouwbaar is. (Ik heb de mijne 3 keer vervangen....)

Groeten,

Frits

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2007 00:21 #661408 door V300 register
Hoelang zou die van de 360 niet meer gebruikt zijn Frits? Ik denk vanaf eind Juli. We zullen zien. Anders haal ik hem van de andere. Zat er nog ??n op jouw oude 340 misschien Frits?

We zullen zien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2007 02:00 #661411 door V300 register
jah als ie nog op de auto gemonteerd zit is het systeem nog ongeveer vochtdicht, dat scheelt wel.

bij een gebruikte hoofdremcilinder is het cruciaal om te ontluchten door midden van luchtdruk op het reservoir. als je de volledige slag van het rempedaal gaat gebruiken om de lucht eruit te trappen (standaard ontluchtmethode) gaan de rubber cupjes over een deel van de cilinder waar die normaal noooit komt, en daar wil dan wel eens roestaanslag of vuil tegen de wand zitten. gevolg = cupje wordt afgeschuurd en gaat gelijk lekken. kun je weer een volgende gebruikte cilinder gaan scoren....

overigens kun je eea bij reviseerbare exemplaren vermijden door ze even uit elkaar te gooien en alles goed te reinigen en lichtjes met ATE vet uit de blauwe tube invetten. misschien kan dat bij een niet-reviseerbare ook wel trouwens... uit elkaar kan altijd wel .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2007 13:06 #661421 door V300 register
Mijn oude hoofdremcilinder heb ik dus ook al (ver) gebruikt. Ik denk wel dat je die van je 360 gewoon goed zal werken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2007 13:07 #661422 door V300 register
Ohja, zet ook je rembekrachtiger over, je zal een leuk verschil merken :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC