kromme remschijven???
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-02-2007 14:17 #625663
door V300 register
kromme remschijven??? is gemaakt door V300 register
Hey Hallo volvo rijders,
Ik ben laatst naar Belgi? gereden met volle belading met mijn volvo 340. Nu is het zo dat als je bij 140 op de teller gaat remmen. Dat de remmen trillen. Of hoe moet ik dat goed omschrijven. Je voelt dat hij een stukje aangrijpt en dan weer niet en dat dan snel achter elkaar.
Zijn mijn schijven krom? Bij 60 km/h hard remmen heb ik er geen last van. Alleen bij de hoge snelheiden. Ik vind dit vaag want ik heb er pas 5000 km een setje schijven op zitten. Zijn ze nu al op??
Verder was belgi? erg vet. Ik was wezen mountainbiken met klasgenoten. De 340 verbruikte 1:12 met vier personen erin en kofferbak helemaal vol geladen. Niet verkeerd toch??
Groeten No?
Ik ben laatst naar Belgi? gereden met volle belading met mijn volvo 340. Nu is het zo dat als je bij 140 op de teller gaat remmen. Dat de remmen trillen. Of hoe moet ik dat goed omschrijven. Je voelt dat hij een stukje aangrijpt en dan weer niet en dat dan snel achter elkaar.
Zijn mijn schijven krom? Bij 60 km/h hard remmen heb ik er geen last van. Alleen bij de hoge snelheiden. Ik vind dit vaag want ik heb er pas 5000 km een setje schijven op zitten. Zijn ze nu al op??
Verder was belgi? erg vet. Ik was wezen mountainbiken met klasgenoten. De 340 verbruikte 1:12 met vier personen erin en kofferbak helemaal vol geladen. Niet verkeerd toch??
Groeten No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-02-2007 16:40 #661215
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kromme remschijven???
Ik heb in het verleden begrepen dat wanneer je veel, rustig, eventueel buiten bebouwde kom en zonder al te veel remmen rijdt dit probleem gaat voorkomen. Ik heb soms precies hetzelfde probleem. Ik ben zo'n zuinige rijder die ver voor uit kijkt en weinig remt.
De remblokjes moeten dan even flink hun werk doen. Dus na wat stevig remmen en er op letten verdwijnt het probleem weer.
De remblokjes moeten dan even flink hun werk doen. Dus na wat stevig remmen en er op letten verdwijnt het probleem weer.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-02-2007 13:47 #661232
door V300 register
Zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad dat je schijven (lichtjes) krom zijn. Dit verdwijnt niet meer. Gevaarlijk is het niet, tenzij je schijven echt op zijn, maar dat zie je bij een 300 bijna nooit. Hinderlijk is het wel.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2007 11:50 #661256
door V300 register
Is het veel werk om remschijven te vervangen?
Hoe lang moeten remschijven mee gaan. toch wel langer dan 10 000 km. of niet? Hoe kan het dat ze krom raken? Ik rijd niet echt onwijs ruig. Rem telkens gewoon rustig
Groeten No
Hoe lang moeten remschijven mee gaan. toch wel langer dan 10 000 km. of niet? Hoe kan het dat ze krom raken? Ik rijd niet echt onwijs ruig. Rem telkens gewoon rustig
Groeten No
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-02-2007 12:28 #661257
door V300 register
Als je al heel ver van te voren heel langzaam begint te remmen worden de remschijven erg warm...
als je dan voor het stoplicht de voet ook nog op de rem houd, koelen de remmen over het gehele oppervlak behalve daar waar de blokken tegen de schijf drukken...
als je dan voor het stoplicht de voet ook nog op de rem houd, koelen de remmen over het gehele oppervlak behalve daar waar de blokken tegen de schijf drukken...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2007 12:19 #661339
door V300 register
Dus gewoon mee door blijven rijden?
Of verwisselen?
Is dat veel werk en lastig? Of kun je dat makkelijk doen?
Groeten No
Of verwisselen?
Is dat veel werk en lastig? Of kun je dat makkelijk doen?
Groeten No
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2007 22:08 #661448
door V300 register
Nooit je voet op de rem houden bij verkeerslichten, da's hinderlijk voor degene achter je, en nog slecht voor je remmen ook. Neem een voorbeeld aan vrachtwagenchauffeurs, die remmen niet lang, maar kort en stevig en laten de rem dan weer even los.
Remschijven moeten z?ker langer meegaan dan 10 000 km!
Remschijven moeten z?ker langer meegaan dan 10 000 km!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2007 22:09 #661449
door V300 register
Oja, remschijven verwisselen is vrij makkelijk te doen, het wijst zich best wel vanzelf.
Moderators: Mark Smeets