Remmen slecht

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 17:23 #625522 door Frank de Boer
Remmen slecht is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb het probleem dat als ik hard moet remmen dat hij eigenlijk helemaal niet hard remt. Ik heb al een andere rembekrachtiger erop gezet maar dat helpt helemaal niet.

Als ik het pedaal intrap gaat hij wel aardig remmen maar als ik hem door wil trappen dat ist net alsof ik op een baksteen trap. Kan het hier aan de hoofdremcilinder liggen of de remklauwen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 00:27 #660290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen slecht
Geen van beide denk ik.

Het klinkt alsof je rembekrachtiger niet goed werk. Die heb je al vervangen, dus denk ik dat je vacuumslang poreus is. Je kunt er verder niks aan zien, maar toch verdwijnt er vacuum.

Met zon B230 zou ik toch wel graag bijterige remmen willen hebben. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 02:52 #660297 door V300 register
lijkt mij onwillige remklauwen.

heb je ooit de blokken al wel eens losgehad? kan zijn dat ze niet meer goed van en naar de remschijf kunnen schuiven.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2007 16:59 #660315 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Remmen slecht
Heb toen ik de auto net had de remblokken vervangen. De glijvlakken heb ik toen ook gelijk opgeschuurd en ietsje ingevet. Dus daar zal het niet aan liggen.

Remvloeistof heb ik laatst ook vervangen. Alle leidingen zijn goed. De remcilinders achter zijn ook nieuw. Ik denk dat ik maar eens mijn remklauwen ga reviseren. Zullen ook wel niet meer helemaal 100% zijn na 20 jaar.

Weet iemand waar je die setjes kan halen??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 17:50 #660324 door V300 register

Eyeball360;18230 schreef : Weet iemand waar je die setjes kan halen??

Ehm.... Bij een automaterialenzaak? :D

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 22:05 #664473 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Remmen slecht
Heb vandaag geraced op zandvoort. Was supervet, alleen m'n remmen zijn echt klote. Ik moest echt keihard trappen voordat die pas hard remde.

Ik heb een vermoeden dat mijn remklauwen een btje versleten zijn. Ga morgen gelijk een revisieset halen bij de Volvo dealer. Kosten ? 25 per stuk. Kan trouwens ook gereviseerde remklauwen halen voor ? 89 per stuk, moet dan wel mijn oude inleveren. Wat adviseren jullie??

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2007 22:39 #664476 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Remmen slecht
Ik ga voorlopig toch mee met de mening van de RWD-student. Kijk eerst de "rembekrachtigingsslang" na. Niet goed lopende remklauwen kunnen het probleem zijn, maar dat komt meestal toch voor bij auto's die een tijdje stil hebben gestaan. Toen je remolie ververste, remde hij toen al hard?
Iemand moet ff replyen op het volgende: Ik heb wel eens gezien dat iemand 1 voor 1 de remleidingen loshaalde om te testen waar nu het probleem zit als de rembekrachtiger en slangen goed zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Voor wat betreft mijn eigen ervaring denk ik na de rembekrachtiger eerder aan verstopte koppelingen (met kleine opening) bij de aansluitingen van de remslangen dan aan de remklauwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 11:27 #664517 door V300 register
is het niet zo dat je bij remmen onder normale omstandigheden, het pedaal net zo 'hard' is, alleen dat er dan meer remwerking is zodat je het pedaal niet zo diep/hard hoeft in te trappen??

in dat geval is het slechte remmen op zandvoort gewoon een gevolg van 'fading' ofwel een verminderde wrijving van de remblokken bij hoge temperaturen.

je hebt speciale remblokjes die pas goed gaan remmen bij hogere temperaturen, maar daarbij heb je dus dat ze juist als ze koud zijn voor geen meter remmen.

er zijn ook wel 'middenweg' blokken, van verschillende hardheden enzo. volgens mij hebben die zo'n beetje allemaal het 'probleem' dat er enorm veel remstof vanaf komt en dat ze snel verslijten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2007 11:32 #664518 door V300 register

Erik;22757 schreef : Ik heb wel eens gezien dat iemand 1 voor 1 de remleidingen loshaalde om te testen waar nu het probleem zit als de rembekrachtiger en slangen goed zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Voor wat betreft mijn eigen ervaring denk ik na de rembekrachtiger eerder aan verstopte koppelingen (met kleine opening) bij de aansluitingen van de remslangen dan aan de remklauwen.

denk dat deze dingen met elkaar te maken hebben, als je een 'halve verstopping' hebt kun je toch remdruk opbouwen terwijl bij het betreffende wiel de ontluchtingsnippel open staat.
dit heb ik bij een Dafje wel eens gehad.

de symptomen zijn daarbij echter heel anders, namelijk dat er niks gebeurt als je rustig remt, dat ie pas begint te remmen als je het pedaal even ingeduwd houdt, en dat ie bij hard remmen in een keer 'hap' erin komt.
ook bleef die na loslaten van het pedaal nog eventjes door remmen.
lijkt mij niet overeen te komen met bovenstaande problemen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2007 12:52 #664543 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Remmen slecht
Lijkt me idd. voor de hand liggender. Laten we het resultaat maar even afwachten

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC