Remmen slecht
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Als ik het pedaal intrap gaat hij wel aardig remmen maar als ik hem door wil trappen dat ist net alsof ik op een baksteen trap. Kan het hier aan de hoofdremcilinder liggen of de remklauwen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het klinkt alsof je rembekrachtiger niet goed werk. Die heb je al vervangen, dus denk ik dat je vacuumslang poreus is. Je kunt er verder niks aan zien, maar toch verdwijnt er vacuum.
Met zon B230 zou ik toch wel graag bijterige remmen willen hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
heb je ooit de blokken al wel eens losgehad? kan zijn dat ze niet meer goed van en naar de remschijf kunnen schuiven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Remvloeistof heb ik laatst ook vervangen. Alle leidingen zijn goed. De remcilinders achter zijn ook nieuw. Ik denk dat ik maar eens mijn remklauwen ga reviseren. Zullen ook wel niet meer helemaal 100% zijn na 20 jaar.
Weet iemand waar je die setjes kan halen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eyeball360;18230 schreef : Weet iemand waar je die setjes kan halen??
Ehm.... Bij een automaterialenzaak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik heb een vermoeden dat mijn remklauwen een btje versleten zijn. Ga morgen gelijk een revisieset halen bij de Volvo dealer. Kosten ? 25 per stuk. Kan trouwens ook gereviseerde remklauwen halen voor ? 89 per stuk, moet dan wel mijn oude inleveren. Wat adviseren jullie??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Iemand moet ff replyen op het volgende: Ik heb wel eens gezien dat iemand 1 voor 1 de remleidingen loshaalde om te testen waar nu het probleem zit als de rembekrachtiger en slangen goed zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Voor wat betreft mijn eigen ervaring denk ik na de rembekrachtiger eerder aan verstopte koppelingen (met kleine opening) bij de aansluitingen van de remslangen dan aan de remklauwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
in dat geval is het slechte remmen op zandvoort gewoon een gevolg van 'fading' ofwel een verminderde wrijving van de remblokken bij hoge temperaturen.
je hebt speciale remblokjes die pas goed gaan remmen bij hogere temperaturen, maar daarbij heb je dus dat ze juist als ze koud zijn voor geen meter remmen.
er zijn ook wel 'middenweg' blokken, van verschillende hardheden enzo. volgens mij hebben die zo'n beetje allemaal het 'probleem' dat er enorm veel remstof vanaf komt en dat ze snel verslijten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;22757 schreef : Ik heb wel eens gezien dat iemand 1 voor 1 de remleidingen loshaalde om te testen waar nu het probleem zit als de rembekrachtiger en slangen goed zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Voor wat betreft mijn eigen ervaring denk ik na de rembekrachtiger eerder aan verstopte koppelingen (met kleine opening) bij de aansluitingen van de remslangen dan aan de remklauwen.
denk dat deze dingen met elkaar te maken hebben, als je een 'halve verstopping' hebt kun je toch remdruk opbouwen terwijl bij het betreffende wiel de ontluchtingsnippel open staat.
dit heb ik bij een Dafje wel eens gehad.
de symptomen zijn daarbij echter heel anders, namelijk dat er niks gebeurt als je rustig remt, dat ie pas begint te remmen als je het pedaal even ingeduwd houdt, en dat ie bij hard remmen in een keer 'hap' erin komt.
ook bleef die na loslaten van het pedaal nog eventjes door remmen.
lijkt mij niet overeen te komen met bovenstaande problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.