Remmen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2005 07:55 #624921 door V300 register
Remmen is gemaakt door V300 register
Hallo volvo rijders,

Ik heb een vraag. Ik heb een volvo 340 1.4 DL. Nu is het zo dat als ik rem met de auto, dat ik een schurend / aanloopend geluid hoor aan de linker kant van de auto. Ook voel ik in mijn rempadaal dat hij aanloopt. Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad?? Wat kan het dan zijn de remschijven of de trommelremmmen. Vorig jaar zijn er nog nieuwe remblokken voor op gekomen.
Ben ik nu toe aan nieuwe schijven?? of zit het in de trommelremmen?

Groeten Noe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2005 08:57 #646934 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen
Klinkt als roest op de schijven?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2005 10:28 #646935 door V300 register
Is dat ernstig??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2005 11:01 #646936 door V300 register
Als het roest is, heeft dat in ieder geval verhoogde slijtage als gevolg. Ik weet er verder ook niet zo heel veel van, wacht maar even tot Wouter of Jelle ofzo hebben gereageerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2005 11:53 #646937 door V300 register
Weet iemand of er mogelijkheden zijn tot geventileerde remschijven voor op in plaats van die standerd enkele dingen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2005 12:31 #646938 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Remmen
Hier zijn ze o.a. te krijgen: www.300power.com/shopen.htm

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2005 22:39 #646939 door V300 register
Noe,

Rij je geregeld met je auto ? Het kan zijn dat door lang stilstaan van je auto je schijven lichtjes roesten. Een paar keer echt stevig remmen verwijderd deze roest wel.

Wat ik echter eerst zou doen is je wiel eraf halen en kijken naar de staat van je schijven. Je remblokjes nl. remmen niet op de gehele remschijf. De buitenste kant van je remschijf is altijd een paar milimeter vrij. Hier wil ook roest op komen. Als deze roest dikker en dikker wordt terwijl je schijf wel steeds verder inslijt door het remmen kan het zijn dat je remblokjes zo ver de schijf 'inzakken' dat de zodra je rem indrukt dit roest tegen het staal (dus waar geen remvoering meer zit) van je remblok komt. Mocht dit zo zijn dan kun je de roest met een scherpe beitel nog iets verwijderen. Gewoon de beitel schuin tegen het roestige randje zetten en de schijf draaien. Als dit gedaan is moet je wel op zoek naar andere schijven, want dan zal de minimale dikte van je schijf ook wel genaderd zijn. Let op: Dit bovenstaande verhaal is een optie dus het hoeft dus niet !!

Controleer ook even of je nog wel genoeg remvoering op je remschoenen van de achterremmen hebt. Dit kan ook het schurende geluid geven.

Laat anders eerst even een passagier met zijn hoofd uit het raam (wel veilig doen !!) luisteren of het schurende geluid van achteren of van voren komt.

Groeten, Erik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2005 22:54 #646940 door V300 register
Oke,
Ik ben van plan om van de week er naar te gaan kijken (samen met een vriend van mij die is volvo monteur). Dus ik hoop dan meer te weten te komen over het probleem.
Verder vind ik het wel belangrijk om veilig op de weg te zitten. Tot nu toe remt de auto nog goed. Alleen bij sommige rem acties hoor ik wat, vooral bij langzaam rijden en dan remmen.

Groeten Noe.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC